akicha Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg fant ut ved en ren tilfeldighet at legen på riksen mistenker at jeg har PCO eller PCOS! Han hadde skrevet det i journalen, men sa ikke noe til meg. Jeg ble mildt sagt overrasket! Og når jeg leser om symptomer, så må jeg si at jeg syns det er litt rart... Hva tror dere? *Bittelitt mørkt hår på overleppa som jeg bruker blekemiddel på. Jeg er relativt mørk til å være "norsk", og det ligger til familien å ha kroppshår. *Husker ikke min BMI, men ligger i øvre sjikt av "undervektig" (jeg er slank men fremdeles innenfor normalen vil jeg si) *ufrivillig barnløs. Påvist nedsatt sædkvalitet hos kjæresten min. *Positiv EL test og mange tegn på EL hver eneste mnd. *Syklus varierer med 26-33 dager. Noen dager med spotting før mensen kommer i gang. Ca fem dager med blødning. Sterke menssmerter enkelte sykluser andre er de moderate. Alltid bare EN dag med kramper. *Aldri hatt indikasjon på cyster som jeg vet om *Produserte seks follikler på enkel dose pergo- sjeldent i følge gynekologen min. Så, hva tror dere? Hvorfor lurer han på om jeg har PCO/PCOS? Får prøve å lese meg litt mere opp på dette... -Dog, jeg har jo ikke fått diagnose da! -Bare en mistanke om..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes ikke dette høres typisk PCOS ut egentlig. Særlig at du har en ganske regelmessig og korte syklus. hvis du har det så er det nok en veldig mild grad.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg tror heller ikke at det er PCO/PCOS du har. Mange av disse symptomene kan stemme med PCO/PCOS, men det som i alle fall er en forutsetning er cyster på eggstokkene (typiske pco er cyster "som perler på en snor" langs veggen i eggstokkene). Ta en ultralyd så får du sjekket det helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå