Gå til innhold

Svar fra Nav?

Gjest

Anbefalte innlegg

Det begynner nå å bli tre mnd siden jeg søkte om diverse ting fra Nav. Jeg har ikke hørt et ord fra de enda. Da jeg var på svangerskapskurs for et par uker siden, var Nav fra et annet kontor der og informerte. Hun sa at jeg skal ha overgangsstønad måneden før termin. Det er nå i desember for meg. Jeg leste på Nav sine sider at man kom til å få skriftlig bekreftelse. Dette har jeg ikke fått enda. Noen som har erfaring med dette? Skal jeg ringe Nav og mase, eller vente tålmodig og se om pengene kommer?

Fortsetter under...

Ring og mas! For du skal få bekreftelsesbrev når de har registrert papirene dine, og så skal saken være behandlet innen 2 mnd. Dersom de ikke rekker fristen, så skal du få brev med info og ny frist. Uansett, så får du jo pengene du har rett på etterbetalt, men skjønner godt at du er lei av å vente. Er også rart at du ikke har fått noe info...

• 2 uker senere...

hmm så man får etterbetalt uansett...

jeg har termin i januar og søkte for et par måneder siden...

og fikk brev om at søknaden skule bli behandles innen 6 uker og dt er 3 uker siden i morra....

tror dere jeg kommer til og få overgangstønaden denne måneden eller at den kommer på nyåret???

jeg har heller ikke hørt noe om overgangstønad... og er flere måneder siden jeg søkte...

skal man ikke få overgangstønad måneden før ungen kommer??

og hvilken dato blir den utbetalt..?

om den kommer etterbetaling.... når kommer dt iallefal?? kommer dt samtidig som overgangstønaden eller kan dt komme hvilken dag som helst???

Annonse

Jeg fikk ingen bekreftelse på at søknadden hadde blitt behandlet i det hele tatt, nå har ikke jeg enda ått noen overgangsstønad, men engangsstønaden var bare inne på konto en dag. Kom litt senere enn det den egentlig skulle, men fikk den heldigvis i god tid før småen skulle komme. Så nå har jeg alt klart til at han bare kan komme når som helst. Overgangstønadden fikk jeg vite jeg skulle få i januar og jeg har termin i februar, så er nok 1 mnd før termin.

Terminen min er 2. januar. Da jeg fikk "trygdeslippen" fra Nav i går, viste det seg at jeg har fått sykepenger, foreldrepenger og overgansstønad i ett for desember. Pengene kom på konto før helga. Jeg har bare fått bekreftende svar på at jeg har fått innvilget foreldrepenger, ikke noe om overgangsstønad ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...