Gå til innhold

sover virkelig ders barn i 12 timer uten mat, gir melk når de våkner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kutta ammingen og legger gutten vår 19/20 ca, gir han kvelds så sent som mulig... har kutta ammingen og han sover MYE bedre om natta... Men han våner kl 05 og gir seg ikke. han skal ha mat! Selv om han ikke liker melk så sluker han en flaske med vanlig melk på 80 ml.

Blir dette feil? jeg tror rett og slett han er sulten. Han sover da videre til 07, men gråter og gir seg ikke frem til kl 07 hvis vi ikke gir han noe...

hva gjør dere og hav syns dere VI SKAL gjøre??

Skrevet

kommer nok ann på hvor gammel han er, hvor mange og store måltider han får.

men mistenker at denne melka kl 5 er nok gammel vane, og ville avvent han dersom han spiser godt på dagtid.

jenta mi er 12 mnd, og sover 12 timer uten mat, avvente henne for en månedstid siden..og det måltidet var da rett og slett av gammel vane!

tok en drøy uke før hun sov natta gjennom. selvsagt blir det litt gråt, men det gir seg jo! gi litt vann, og vær tålmodig!

Skrevet

han er 14 mnd.

vi prøver å gi vann og ha prøvd nå i en ukes tid... men ikke sørn om han gir seg :///

Skrevet

hold ut, og ikke gi etter!!

ville forsøkt litt lenger.

husk, at dersom du gir etter, er all gråting frem mot det øyeblikket forgjeves, og det motiverer han bare mer! så hold hodet kaldt! og det kommer til å gå til slutt!

Skrevet

Er du sikker på at han får nok mat før leggetid? Vi suppelerer grøt med Biola eller Cultura på kvelden. Det metter mer enn melk. Han sover 12-13 timer og er 16 mnd gammel, og har sovet såpass lenge siden han var et par-tre måneder gammel (ammet ikke).

Skrevet

Nja, snarere 11,5 timer, men ja. Trenger ikke drikke og mat når han sover lenger, vi vendte ham av med det når han var 6 mnd.Unntaket er når han er syk eller har vondt fordi han får tenner, da får han så klart drikke dersom han våkner.

Skrevet

Vår lille på 14mnd får kveldsmat kl.18:15 som regel. Legger seg så stortsett kl.18:30. Sover da til kl.06:30. Og noen ganger lengre (ca.kl.08).

Men han har sovet hele natta fra han var 4uker da, har bare forskøvet kveldsmat og legge tidspunktet.

For noen mnd siden hadde han en periode der han våknet midt på natta, å ville at vi skulle sitte inne på rommet med han på fanget, så han kunne sovne på brystkassa vår. Dette kuttet vi ut da vi så det begynte å bli regelmessig hver natt. Hadde en liten "skrikekur" en ukes tid, å så var det slutt på det.

Jeg vil råde deg til å vær bestemt å IKKE gi deg :D så lenge han får nok mat iløpet av dagen, så er det ingen ting som tilsir at han burde ha 80ml melk kl.05. 80ml er jo ganske lite, å ikke ett måltid som skulle slukke noe reel sult.

Det er slitsomt når det holder på, men det er bare å prøve å se fram til de dagene som sikkert kommer der han sover til kl.07 uten å våkne :)

Lykke til :D

Skrevet

Jenta vår sover faktisk 13 timer uten mat og er ikke hysterisk på morgenen, vi steller og tar på klær før hun får frokost. Men jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din, mitt råd er ; ikke gi dere. Vi hadde en slik runde som kom og gikk i over 2 mnd, det var tøft men fordi vi var så konsekvente får vi igjen for det nå. jenta vår legger seg kl 19 og våkner mellom 07 og 08:) Masse lykke til!

Skrevet

Nei det gjør hun ikke og det forventer jeg ikke heller. Min datter på 13 måneder våkner i 4 tiden og er grådig sulten. Hun ammes og sover videre til 8.

Du sier at det virker som han er sulten, la han få melk. Barn kan ikke avlæres sult :)

Dette med at gråten er forgjeves om du gir deg nå er bare helt absurd. Han våkner ikke for å være morsom eller vrang, hadde han kunnet velge så hadde han nok sovet videre :)

Når han er klar for å sove i 12 timer så gjør han det. Den melkeflasken skader ingen.

Skrevet

Jeg ammet fram til 13.5 mnd, og da også om natten (1-2 ganger).

Da jeg sluttet å amme, bestemte vi oss for å nattavvenne også, for vi følte det kun var en vane (var kun på brystet noen minutter). Det gikk rimelig greit, og hun sov fort fram til 6, spiste mat 18.15 om kvelden. Nå sover hun enda lenger, noen ganger helt til 8. Og da klarer hun fint å bli stelt og kledd på før vi lager litt grøt til henne.

Tror det er hva de er vant til? Jenta vår spiste i alle fall enorme mengder mat om dagen, så vi trodde aldri hun sultet, he he.

Skrevet

hm...

ikke lett...det er bare det at vi er så sliten siden han aldri har sovet liksom, og nå føler vi at det begynner å lsøne... vet ikke om vi orker siden vi begge jobber og sånn... det er jo så lettvint...

vi trenger liksom de timene vi kan få liksom... men vet ikke om vi bare gjør oss selv en bjørnetjenste...

han har vært litt mat lei i det siste nemlig, og de dagane hvor han spiser super bra så sover han også bra! så jeg tror det er sammenheng... han ER sulten liksom...

hmmm...

Skrevet

Jeg ammer fortsatt om natta jeg, men nå er vi nede i en gang per natt og det er vi superfornøyde med. Vi har hatt vanskelige netter siden hun var fem måneder og nå føler vi oss endelig ganske uthvilte når vi står opp.

Skrevet

12 timer - haha - ja det var en vits!!!!!!!!!!

.

Vi er heldige om hun gidder sove 10 timer på natta.

det er virkelig ikke alle unger som sover 12-14 timer om natten, selv om jeg kan få føleslen av det når jeg leser her inne på siden.

Skulle ønske vi fikk sove lengre enn til litt før 6 om morran (da sover hun fra litt over 8, selv om hun legges tidligere). Så trøtt må man vel bare venne seg til å være.

Skrevet

Lillemor fikk en melkeflaske ved femtida frem til hun selv ikke ville ha den lenger, da var hun rundt 14 mnd. Hun spiste godt på dagen (stort sett) og fikk/får også melk før hun la seg om kvelden. Men hun våkna ved femtida allikevel og var skikkelig sulten! Det romla høyt og tydelig i magen hennes. Så ja, man kan være sulten tidlig på morraskvisten selv om man er over året og spiser fast føde.

Skrevet

min gutt har sover 14 timers netter siden han var ca 10-11 måneder. han er nå 1,5 år. Han får spise til han er mett på kvelden og gir han biola som drikke og også ofte en yoghurt. Om morgenen får han frokost etter at vi har tatt morgenstellet, og han er slett ikke desperat sulten altså. men alle barn er jo forskjellige og noen krever mere mat enn andre. Men en 14 måneder gammel unge skal jo ikke ha behov for mat om natta, så jeg ville nok prøvd å sett hva som slukket sulten best av grøt eller brød (her er det brød som metter best) også prøvd som noen over nevnte å gi biola som drikke. lykke til!

Skrevet

Han sover som oftest 13 timer om natta uten mat, ja.

Nattavvente seg selv ved 6 mnd.alder.

Rekker å morgenstelle på badet før frokost også.

Skrevet

Ja i natt prøvde vi å ikke gi han en liten flaske i 5 tida... det gikk jo greit forsåvidt... men istdet for at han da sover til halv åtte så er han våken, sover 5 min dupper helt vi står opp kl 0645 ca...

og han blir sur og grinete for han ikke har fått sovet nok liksom...

men det er helt greit han godtar vann, for som sagt så liker han EGENTLIG ikke melk. Men det er nettopp det at han har behov for å sove, men han får liksom ikke det til for tydeligvis blir våkner av sulten... kan også nevne at han er en stor gutt på godt og vel 11 kg.

-hi-

Skrevet

Mitt barn får kveldsmat mellm 17.30 og 18.00 ca. Han legger seg kl.19. Da sover han som regel hele natta gjennom. Våkner ofte til vekkeklokka som ringer i 06 tiden, men hender han sover gjennom den å gitt så jeg må vekke han ca. kl. 7.

Han vil ikke ha mat før han kommer i bhg. Så han spiser ikke igjen før i 7.30- 8 tiden.

Skrevet

Det er en myte at det bare er en vane for alle barn. Min jente på 15 mndr er skrubbsulten i femtiden, hun. Og vi har prøvd lenge å venne henne av med denne melkeflasken, uten nytte. Hun spiser godt før hun legger seg også (kl. 19.00), så det er ikke det. 10 timer uten mat er lenge for noen.

Vi gir henne altså fortsatt en flaske melk i 5-tiden, og så sover hun til 7. Helsesøster mente dette var helt greit; de regulerer systemet sitt helt naturlig med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...