Gå til innhold

Advarsel angående Rhinox nesedråper til de helt små

Anbefalte innlegg

Jeg var på apoteket i dag og skulle kjøpe nesedråper til Maren, og oppdaget at Rhinox 0,1 mg var tatt ut av hyllene. Istedet sto det en lapp, hvor man skulle henvende seg i kassa om man ville ha dette produktet.

Det gjorde jeg, og det viste seg at produktet var blitt tatt ut fordi man hadde oppdaget at det påvirket blodtrykket til de små. Altså at det både kan gi høyt og lavt bt.

Jeg har brukt denne på henne en stund, og når jeg tenker meg om har hun hatt en tendens til å bli kaldsvett(kan være et tegn på lavt bt) om kveldene, og da får hun ofte nesedråper i disse forkjølede tider.

Bare et lite obs:)

Fortsetter under...

Ja, jeg leste advarselen i VG for 2-3 uker siden.. Mye rart som kunne knyttes opp mot nesesprayen gitt.. Du vet jo ikke om kaldsvetten skyldes nesesprayen, men det kan jo hende. Ta en telefon til fastlegen å hør med h*n.. Kan jo fint brukes i samråd med lege! :-)

Ah, leser ikke vg jeg. Kanskje på tide å begynne. Kaldsvetten kommer alltid på kvelden, og som jeg husker har hun da fått nesespray i forkant. Skal tilfeldigvis en tur til legen i morra, så kan jo spørre.

Jeg kunne ikke finne noe alternativ til rhinox i hyllene iallefall. Mener jeg har brukt en spray før på henne, men det var kanskje rhinox det også...

Men som sagt over her, ikke noe problem å bruke det i samråd med lege.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...