Gå til innhold

Dere som velger å være hjemme når permisjonen er over - hva lever dere av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der som velger å være hjemme, mer enn bare et par måneder for å forlenge permisjonen - hva har dere av inntekter å leve av?

Jeg fikk beskjed i dag at butikken jeg jobber i muligens går konkurs, og jeg lurer da på hva jeg skal finne på....

Skrevet

Skal være hjemme ett halvt år ekstra. Må leve på samboer.. han tjener bra.

Skrevet

Jeg skal være hjemme ett halvt år ekstra og skal leve av sparekontoen

Skrevet

Vi har valgt å stramme inn økonomien vår og leve kun av mannen min sin inntekt. Han er psykiatrisk sykepleier så tjener ikke all verdens, men nok til at vi klarer oss.

Skrevet

Mannen tjener greit. Vi har penger på sparekonto. Kontantstøtta har ikke forsvunnet enda håper jeg... Blir nok trangt da.

Skrevet

Jeg skal være hjemme, men det er bare to måneder som er uten lønn. Etterpå går jeg rett i ny permisjon med nestemann som er i magen. Men ellers hadde jeg fortsatt å gå hjemme minst 6 måneder til. Vi har heldigvis god økonomi og vi ville likevel klart oss helt fint. Sambo vil betale huslån og alle faste utgifter på sin inntekt og jeg vil få kontantstøtten som min lønn...

Skrevet

Samboer forsørger oss. Jeg regner med å være hjemme til jenta vår er 1 1/2 år ca. Etter det skal jeg jobbe ca 50% stilling. Er heldig å hå en samboer som tjener bra.

Skrevet

Hvis Butikken er konkurs, får jo du arbeidsledighetstrygd

det er nok det som skjer med meg og. Vi hadde tenkt at jeg skulle ha permisjon til skolestart neste år, men nå har det blitt permiteringer der, og det er mulig de rett og slett må gi seg, så da blir jeg arbeidsledig i stedet.

Skrevet

Har et spm her! der helt krise!! vi har akkuratt kjøpt oss hus og skal flytte inn om 2 uker, å i dag så fikk jeg vite at jeg ikke får mer penger av trygdekontoret (permisjonspenger)! linnea er 9 mnd og jeg skrev feil på papiret når det gjald hvor lenge jeg villa ha de penga!! Hva skal jeg gjør nå??? å når jeg ble gravid så fikk jeg fyken av den grunn, så nå har jeg ikke jobb å komme tilbake til heller?? er det noen plass jeg har rett på penger? trenger litt råd fra dere damer!

Skrevet

For det første har de jo ikke lov til å sparke deg fordi du ble gravid...

For det andre har jeg ikke peil på hva du kan gjøre, dessverre... :( Noen andre må nok trå til her...

Skrevet

Joda, får jo det, men det er jo likevel ikke så mye som jeg har nå... Derfor jeg lurer på hva andre har av inntekt når de går hjemme utover permisjonstiden - for å vite hva jeg kan forvente meg....

Skrevet

Den var til 2hærligegutter... ;)

Men jeg får jo fortsatt penger fra nav i permisjonstiden, ikke sant? Skal på nav i morgen, så får se om de klarer å finne noen svar der, de udugelige menneskene. ;P

Skrevet

Jeg skal være hjemme 3 måneder ekstra hvis alt går etter planen. Har da tenkt til å jobbe noe kveldstid og helg for å tjene noe i tillegg til kontantstøtta og barnetrygd. Det er ikke noen lov mot det vel?? kan vel jobbe selv om jeg får kontantstøtte så lenge jeg ikke har barnehageplass?

Hvis ikke har vi nemlig ikke råd!!

Skrevet

klart en kan jobbe selv om man får kontantstøtte. de fleste bruker jo kontantstøtta til å betale dagmamma med. slik at mamman får tilbake i jobb igjen. =) jeg har og tenkt å jobbe noen kvelder i uka å noen helger, får å få inn litt mer i kassa=)

Skrevet

En inntekt gaar vel greit? Kan ikke skjonne at det skal vere noe problem, man faar jo barnetrygd og kontantstoette ogsaa....

Vi var hjemme begge to til snuppa var 5 mnd (levde paa studielaanet mitt) etter det hadde vi en inntekt (sambo) + studielaan fram til til snuppa var 10 mnd. Saa levde vi paa en inntekt til snuppa var nesten 1.5 aar, og naa er vi tilbake paa bare studielaanet igjen fram til sambo begynner i jobb igjen i midten av desember. Siste 4 mnd har vi bodd i utlandet saa da har vi heller ikke fatt kontantstoette, og vi har betalt to husleiger for vi ville ikke miste leiligheten i Norge mens vi var vekke;)

Skjonner virkelig ikke at noen IKKE klarer seg paa bare en inntekt eg:)

Skrevet

ehhh??? Det kommer vel kanskje ann på hvor mye man tjener og hvor mye lån man har o.s.v da. Vi har ikke nubbesjangs til å leve på en intekt hvertfall...er avhengig av to fulltisjobber her i huset. skulle gjerne jobbet litt redusert, men det har vi ikke råd til desverre. men fint for dere at dere har mulighet til det.

Skrevet

det er vel ikke noe å skjønne eller ikke skjønne egentlig!! kommer jo alt an på hvor store utgifter man har til huslån, hvor stor inntekt den ene som jobber har, hvordan man prioriterer og ikke minst hvor man bor å gjøre.... har man feks 18000 i lønn og betaler huslån på 14000 så sier det seg selv at man må ha mer inn mener jeg men...

Skrevet

Mannen min har ikke nok inntekt enda, til at vi bare kan leve på hans lønn. Men jeg skal passe en liten gutt/være dagmamma noen dager i uken. Da får jeg litt penger og sønnen min en lekekamerat =) Blir hjemme i alle fall til august,

Skrevet

Det eg mente var at man klarer det man vil klare;)

Som sagt har vi levd paa rundt 10 000 i mnd vi i perioder, og hatt 2 leiligheter aa betale paa, hvorav den ene ligger midt i bergen sentrum...og der er det ikke billig aa bo nei....Man maa bare spare opp, og forvalte pengene fornuftig.

Skrevet

Har spart penger siden jeg fant ut at jeg var gravid for at jeg skulle være lengre hjemme, også får vi leve på samboer. Kan vell bli litt stramt av og til, men det klarer vi. også er det kontantstøtta da.

Skrevet

Dere som klarer fint å leve kun på mannens inntekt (og barnetrygd +kontantstøtte) hvor mye er det mannen deres tjener, og hvor mye har dere i faste utgifter? Vil gjerne gå hjemme lengst mulig jeg også, men mannen min mener vi ikke har god nok råd til det...

Skrevet

Yo&LaPirilimbilimbilona:

Det er lett å si at det man vil klare det klarer man, når dere klarer det...

Vi kommer til å klare oss fint vi også, og jeg ser ikke på det som noe dumt å være hjemme litt ektstra. Men jeg tjener faktisk 260 000 i året og det er mye penger å ikke få, når man er vant til den inntekten.

Og det er faktisk ikke alle som har muligheten til å spare opp - jeg har ikke sparekonto, for det har jeg dessverre ikke hatt mulighet til, og når det da er 4 mnd til jeg kanskje ikke har lønn/foreldrepenger er det heller ikke bare å spare nå - nå får jeg jo utbetalt mye mindre enn faktiske 80% fordi nav har tullete regnemåter. :P

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på.... ;)

Skrevet

Mannen min har 47000 brutto i mnd. Vi betaler ca 18000 på lån i mnd. De andre faste utgiftene har jeg ikke kontroll på desverre. Mannen som ser de regningene;O) Men vi skal som sagt leve på litt oppspart også om det må til.

Skrevet

spiller vel ingen rolle hvor mange leil dere har, så lenge dere tydeligvis ikke har mye i lån, siden dere kan leve på 10000. Vi betaler mye mere enn det på lån i til kun en leil i mnd,og det gjør nok de fleste...så skjønner ikke helt hva du mener nei. Man kan jo selvfølgelig leve på lite om man har få utgifter!!...men det skjønner jo alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...