Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Skal sies at jeg tok ut 5 egg igår, hvor kun 1 var modent nok til et icsi forsøk. Skjønner ikke hvorfor riksen ikke kan styre hormondosen riktig! Dette blir vårt siste forsøk. Skal ringe inn imorgen tidlig å høre om det har delt seg.
elmaaani Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Så trist Loop! Hadde også et forsøk hvor bare ett av 8 ble befruktet... det var det værste døgnet jeg har vært med på.. heldigvis fikk jeg det tilbake.. selv om det ikke endte i en graviditet... Håper dette er det ene gullegget du trenger! Lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 jeg vet hvordan d har det. første forsøket mitt fikk jeg berre ut ett egg. Jeg var så redd før jeg fikk telefonen dagen etterpå som sa at det var befruktet. Men så måtte jeg jo vente enda en dag på å få vite om det var rett delt. Uansett. trøsten er at selv om det berre er ett egg dere har så kan dette være det egget som skal til. Jeg vet det er liten trøst nå. Men det er vertfall fakta. Må du ha lykke til
lillebie på`n igjen Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Hei du, jeg har i mine begge ivf forsøk kun fått ut 3 egg, og hatt 2 befruktede. denne gangen har jeg fått tidlig positiv test, så det er håp for egget ditt, for det kan være GULLegget )
Lykkelig mor til tre Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Hei. Jeg har tatt ut egg fire ganger nå. Den første gangen var det tre egg som ble befruktet, men bare ett som delte seg som det skulle. Så det egget ble satt inn. Det resulterte i graviditet og barn Icsi barnet vårt er nå to år. Ved søskenforøsk har vi tatt ut egg tre ganger. (tredje gangen på mandag) Ved uttak 2 og 3 , har vi hatt fem innsettinger , men ingen graviditeter. Det ble mange egg disse gangene, men ikke noe baby. Nå har vi på mandag fått ut 16 egg. Vi vet at 8 ble befruktet (7 var de usikre på.. de kunne være trege, eller ikke befrukdede), ett var umodent. Vi vet ikke hvor mange av de 8 som har delt seg riktig før i morgen. Men jeg har på det meste hatt 7 befrukdede godt delte egg, men det har ikke blitt baby av det. Det er noe å tenke på... sa legen til meg. NEttopp det at jeg ble gravid når bare ett egg var som det skulle, kontra mange egg.. og ingen graviditet. Rotete dette her kanskje. Men er bare å fortelle deg at om dette ene egget deler seg.. så er det håp. Jeg håper masse for deg at det deler seg og at det blir satt inn.. for så å bli en baby Stor klem fra
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Så utrolig gode dere er jenter, får ikke sagt det ofte nok. Er litt trist pga jeg pleier å få ut flere egg. 1 forsøk- 8 egg ut, 3 befruktet som var 2 delt, fikk satt inn 2 egg, ingen graviditet,IVF 2 forsøk- 6 egg ut, ingen befruktning, IVF 3 forsøk- 11 egg ut, 6 egg som var modent nok, 5 befruktet, det ene falt fra, 1 2-delt, og 3 4-delt egg, fikk 2 egg på frys, ingen graviditet, (Riksen sa at det egget som de satt inn hadde topp score, karakter 1. Var sjelden de så så flott egg. ICSI Fryseforsøket var ingen egg som overlevde opptiningen. 4 forsøk, spontan eggløsning, de fikk ut 1 egg men det var så dårlig kvalitet, så forsøk avbrutt. 5 forsøk, 5 egg ut, kun 1 modent, 1 befruktet, så venter på avgjørelsen imorgen. ICSI Håper det er dette som er gullegget!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 kanskje det er en fordel at du ikke fikk så mange denne gangen?? det er jo ofte slik at noen som får mange har veldig mange av dårlig kvalitet. Jeg håper dette stemmer i ditt tilfelle, at det ene egget som er befruktet har toppkvalitet. Om det ikke har det, så kan det jo bli baby likvell:) det er slik jeg tenker nå, for jeg klarer jo ikke å få ut mange egg selv, og jeg sitte rjo alltid igjen med dårlige egg
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2008 Ja, sant det Tryne, får håpe det er bra kvalitet. Det egget jeg fikk inn sist kunne ikke bli bedre, men ble ikke gravid av den grunn, så kvalitet har ikke så mye å si tydeligvis. Vi må bli gravide nå. Hvordan går det med deg, når skal du teste? Vi har vært en stund inne på bim vi to :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Vi får satse på at denne gangen blir det bra resultat hos deg:D Jeg skal ta blodprøve 15.desember. kan ikke ta urin test fordi jeg går på pregnyl helt frem til den 13.des
Rose69 Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Hei Loop! Jeg har tatt ut mellom 5 og 12 egg på 3 alle forsøkene, men kun 1 egg var godkjent for innsetting 1. og 3. gangen og den 2.gangen ble 2 egg satt inn.De andre var bare til å kaste i søpla for å si det sånn. Ikkenoe til frys engang :-( Men det var visst det ene gullegget den 3.gangen som gjaldt.Så det er vel som de sier; det er kvaliteten og ikke kvantiteten som gjelder.Og masse tilfeldigheter og flaks.Tror nå jeg da... Jeg ønsker deg masse lykke til, Loop :-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Så lenge det er et egg å sette inn så tror jeg ikke man skal henge seg så mye opp i hvor mange egg en får tatt ut og befruktet på hvert forsøk. Og heller ikke om de er av toppkvalitet eller ikke. Det er så mye som spiller inn her. Også om din egen kropp er mottakelig. Jeg har alltid fått mange egg, mange befruktet, topp egg satt inn men allikevel så har det bare blitt ett barn ut av til sammen 6 innsett. Om det er sånn at mange egg vil si dårlig kvalitet tror jeg nok allikevel lite på, men det er klart at det finnes en grense et sted også her... Hadde 16 egg sist uttak, 11 befruktet og av de satte de inn 1 og 8 på frys. Det var nye rekord for meg, selv min relativt høye alder og Riksen er strenge på hva de fryser ned. Men altså ingen ny baby enda for det, her finnes det ingen garantier desverre... Lykke til med ditt ene egg!
elmaaani Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 hvordan har det gått med deg i dag Loop? Fikk du satt inn noe?
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2008 Hei! Jo, jeg fikk inn et egg idag, men det var kun 3 delt da, så får håpe det deler seg mer inni meg. Det var iallefall god kvalitet på det, så de hadde troen på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå