tiltiderensom Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Han vinker, klapper, reiser serg krabber , krabber opp trapper, vil helst spise selv med skje, men han er så fåmælt... søsteren hans sa mamma og pappa, se og ha det da hun var like gammel, han her sier ikke noen av delene..... har mange lyder og mye brummelyder og babababab, men jeg savner å høre mamma..... flere som er trege med dette??
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Høres ut som at han er veldig aktiv fysisk, og jeg har lest at de ofte utvikler det fysiske og det språklige hver for seg. Når de utvikler seg fysisk er de ofte stillere, mens når du utvikler seg språklig er de mindre aktive fysisk. Synes det stemmer litt med hva vi opplever med tulla vår.
Anettemor82 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 da er min fryktelig treig for han krabber ikke,sitter ikke, reiser seg ikke, vinker ikke (når han skal) og sier ikke så mye mer enn det du sier din sier, men han er verdens herligste og blideste gutt likevel. åler seg veldig fremover da.. tror det bare er individuelt hvordan de utvikler seg.
anne* Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 det sa helsesøstra mi også. Mange barn blir fx helt stille når de driver og lærer seg å gå
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Skal de kunne snakke ved 10 mnd alder da? Trodde det var vanligst ved ca 12 mnd jeg?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Samme her, gutten er veldig fysisk aktiv og er høyt og lavt hele dagen. Han "prater" for såvidt mye, men er bare bablig. Har fortsatt ikke hørt et eneste ordentlig ord. Trodde også det var vanlig å si de første ordene rundt 1år +/-. Så vil ikke påstå han er treg, han er vel bare ikke blandt de tidligste...
tiltiderensom Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2008 Takk for svar. Joa, jeg tekte på det samme. Han er veldig fysisk aktiv, så kan forstå at han ikke har tid til å si så mye ennå. Og han er jo ikke 1 år ennå heller :-) Men godt å få bekreftelse på det man tenker av og til, og å høre hvordan andre jevngamle er :-)
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Jenta mi er 10 mnd og sier ikke stort. Hun sa mamma og pappa, men skjønte ikke at det var oss da:) Men nå er det ganske stille om dagen. Men hun krabber, går etter gåvogn, krabber trapper og er veldig fysisk av seg Det kommer vel
Sebbelita Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Tassen min er nok litt treig han også da Han ble 11 mnd i går, og det er ikke lenge siden han lærte seg å dra seg framover Sitter selv, men har hverken reist seg eller går. Babler masse babyspråk, men ingen ord ennå. Han er en ganske rolig gutt, så tenker han tar det i sitt eget tempo...
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Min lille er også veldig fysisk aktiv, gikk ved 9 mnd. Men sier bare mamma og pappa, ingen andre ord. Babler mye da men... Og min er 11,5 mnd, så jeg hadde tatt det helt med ro:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå