juli 2013 Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Vi tenkte å starte så smått med å gi grøt til vår lille jente. (4.mnd) Virker som om hun ikke blir så mett av bare morsmelk lengre. Noen som har forslag til hvilken grøt det er bra å starte med? Hun har kun fått morsmelk før. Er det lurt å blande i mm/ mme eller vann den første gangen grøt skal prøves? Har tidligere prøvd å gi henne NAN ferdigblandet mme fra tåteflaske, men det likte hun absolutt IKKE! Håper på svar!
*bubbs* Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Ved fire mnd er det vanlig for babyen å være "supersulten" en stund. De spiser så mye for å øke produksjonen av melk i brystene. Du trenger nok ikke gi henne grøt enda. Spør på helsestasjonen om du er i tvil og vil veie henne. Ellers kan du jo så smått la henne få smake på ditt og datt. Det er jo ikke farlig. Det er bare at morsmelka er det aller beste!
Trulte76 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 min er bare 3,5 mnd..så fy meg..men han drev å våknet annen hver time, så i går var 2 gang jeg ga han velling. Har prøvd å gitt han flaske med mme men var ikke så begeistret for det. tok det i begynnelsen, men ikke nå lengre. Ville venne han til flaska. Så laget jeg velling av mme pluss litt grøtpulver oppi å ga på flaske. skar i litt større hull i smukken siden det er litt tykkere. Skal si han tok flaksa da ja Så her er mme æsj og velling nam Begyte å sove litt bedre igjenn på natta, så det kommer seg. Jeg kjøpte mais jeg da. Og bruker hipp mme
beibis Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Vi tenkte også å starte med litt kveldsgrøt når hun blir 4 måneder. Rundt juletider altså. Før sov hun 5 timer sammenhengende om natten før hun våknet sulten. Nå er det max 3 timers søvn før mat igjen, og igjen og igjen. Håper at hun sover litt lengre med grøt i magen.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Prøvde å gi min litt grøt og annet som de selger på butikken til 4 mnd..det resulterte i at han ble like dann som han var da han hadde kolikk:( Så venter med det for å si det mildt. Men han elsket hipp sin grøt med banan og aprikos smak!
mammsi for første gang:) Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Hvordan lager man velling? Er ikke det bare mme og litt grøt pulver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå