Gå til innhold

Hvilken størrelse bruker babyen din??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som er 10 uker. Han bruker strørrelse 62. Men jeg ser jo at noen av klærne i 68 er så små at han snart kan bruke dem :)

Er bare nysgjerrig...skjønner meg ikke på størrelser og blir svar skyldig når noen spør "hvilken størrelse bruker han til jul?"

:-)

Skrevet

str 62 og noe 68. Han er 9 uker. Jueklærene kjøpte jeg i str 68, men ønsker fra str 74 i gave til han.

Skrevet

Jente på 9 uker.... bruker 56 =)

Skrevet

gutt 4 mnd bruker str 68, begynte nok ved 3,5 mnd ca. kanskje litt før. han er en stør gutt også. ikke så lang, men rundt. skikkelig gogutt da!

Skrevet

Jente 5 mnd, akkurat begynt med 68 - vi brukte 56 til hun var hvertfall 8 -10 uker. ;)

Hun var 3470 og 50 cm ved fødsel, så helt på gjennomsnittet. ;)

Skrevet

Har en jente som blir 7 uker på torsdag. Hun var 4800 gm for en uke siden, så regner med at hun runder 5000 i disse dager. 55 cm lang. Hun bruker både 50 og 56.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å trenge vinterdress i 68. Har 56 og 62 fra eldste jente (hun brukte bare de 2 størrelsene første vinteren), og ser at det begynner å bli tom i butikkene for vinterdresser. Aner ikke hvor fort hun kommer til å vokse, eller hvor lenge vinteren kommer til å vare. Nesten slik at jeg kjøper brukt i 68 slik at jeg har den i tilfelle, men at jeg ikke har kastet bort for mye penger hvis jeg ikke har behov.

Skrevet

vanskelig å si siden de vokser i rykk og napp... hvis du vil være på den sikre siden ville jeg kjøpt brukt som du sier. trenger ikke koste allverden, og fine er mange av de også! Eller så kan du jo bare vente å se, og kjøpe brukt hvis du ser hun kommer til å bruke det. er jo alltids brukt å få tak i!!

Skrevet

Jenten min er nå fem måneder, og er fremdeles i str 62. Litt irriterende, siden jeg har en haug med lekre, arvede kjoler i str. 68 som jeg føler jeg har ventet i evigheter på å få bruke...! :)

Skrevet

Prøv de på! De passer før du aner det.

Skrevet

Jeg har en gutt på litt over 4 mnd. Han er på vei ut av str 68. Han er en lang gutt da!

Skrevet

Gutten min er 3 mnd nå og bruker str 62. Bruker 68 i dress og pysj med føtter. Han er lang og tynn så klærne er ofte litt store rundt magen hvis de skal passe på bena :)

Til HI: Str skal stort sett passe lengden til barnet. Str 6 passer ca fra babyen 62 cm - 68cm osv. Men så er det noen som er goe og runde og andre lange og tynne så det stemmer ikke alltid, men stort blir det rett.:)

Skrevet

jenta mi er 6 mnd og bruker str 68. Hun er ei lang jente, hun var 68 cm på 6 mnd kontrollen og veide 6820 gr så er lang og slank:)

Skrevet

Gutten min er 5 mnd og bruker 74-80, må nesten alltid ha bodyer i str 80, han har litt lang overkropp. I bukser er det stort sett str 74. Han er vel ca 70 cm nå, og ca 8,7 kilo, så en relativt stor gutt. Han var 4100 og 51 ved fødselen:-)

Skrevet

He he, har prøvd det vettu, men hun "bader" i dem ennå...ordner seg nok når vi begynner med grøt:)

Skrevet

min var 4 mnd i går, og bruker 62. har begynt å gå litt over til 68 på noen plagg.

Skrevet

Her går det i størrelse 80 og 86.. Jesper er 7mnd.. Men har vel brukt disse størrelsene siden 5mnd alderen.. Vokste i raserfart de første mnd, for så å stagnere litt..

Skrevet

Linus er 6 mnd og bruker 74 og 80. Noen av buksene i 68 holder noen dager til.

Skrevet

Tobias er 7 mnd og bruker str 74, På 6 mnd kontrollen var han 70 lang og 8400 :) Må vel dra å veie igjen tenker jeg :)

Gjest Mamma&gutten
Skrevet

Min gutt på snart 7mnd bruker str 68.Han er ikke så lang eller tung denne reka mi..

Skrevet

Her må vi snart oppgradere til str 62 og han er 1 måned på lørdag. Han har forsåvidt brukt str 62 allerede en stund, men som noen andre påpekte så er det variasjon størrelsene i mellom. Han har aldri brukt str. 50, så det var bare bortkastet. Han var 52 cm ved fødsel og veide 3658, nå veier han 4640, men vet ikke hvor mye han vokst i lengden, men han er lang og tynn, så endel klær henger og slenger på han selvom det passer i lengden. irriterende.

Jeg har funnet at de klærne som passer best på han er Petit Bateau og det er jo de dyreste også. Typisk :D

Skrevet

Lille gutten min har nettopp begynt å bruke str 62, noe i 56 passer enda. Har blir 3 måneder om en uke.

Skrevet

Min gutt er 7 uker og bruker str. 62. Han kommer helt sikkert til å bruke str. 68 til jul, for han er laaang!

Når han ble født veide han 4220 og var 52 cm. Nå på 6 ukers kontrollen var han 5790 og 60 cm... Så fortsetter han sånn, så blir han en skikkelig lang pjokk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...