Brillemamma Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Her står hun opp rundt halv11. Får pupp, og så leker hun under babygymmen menst mamma gjør husarbeid;) så litt lek og kos med mamma før hun har en dupp etter ett par timer våken. Sover da en times tid. Etter den luren er det ingen rutine her...Men hun blir trøtt etter ett par timer våken. men sover ikke særlig lenge, alt fra 30min til 1time. Har vel 3-4 sånne lurer ila dagen. Legger seg rundt 21-22. sover da til 3-4, får mat og sover videre til rundt 7, får mat og sover da til rundt halv11... Hun er litt urolig på kveldene, men har komt seg en del i det siste. Håper på å kunne få inn faste soverutiner på dagen snart..
lilleღpersille Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Dagen begynner ca 7.30/8.30. Vi står opp og hun leker under babygymmen mens mamma spiser frokost:) Blir så trett i 10 tiden, får pupp og sover 1 times tid. Deretter våkenperiode et par timer da vi leker sammen og synger. Hun liker å sitte på mammas fang, prater og prater:) Får pupp og sover 1 time fra 13 til 14. Har en våkenperiode igjen og en ny lur etter et par timer. Vi har fast kveldsrutine som starter i 18.30 tiden. Hun er fryktelig trett i 19 tiden og legger seg somregel da. Sover så i etapper på 2-3 timer gjennom hele natta. Opp og får pupp i ca 10 min og sover igjen. Håper disse etappene kan bli litt lengre snart så mor kan få sove litt mer sammenhengende:)
Frøken Freken Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Stort sett er hun våken 1 - 2 timer etter hvert småltid/ stell, da ligger hun i babygym eller på fanget mitt. Etter dette sover hun 1 - 2,5 timer til det er på tide med nytt måltid. Natta varer fra 2100 til 0700, hun spiser ikke om natta. (Mer eksakt: Får mat klokka 07.00, leker litt og legger henne i vogga i stua klokka 08.30. Hun sover gjerne til ca klokka 11.00 og da er det mat igjen. Vi leker litt og går tur ca klokka 12.00. Så sover hun litt i vogna, men våkner når vi kommer hjem rundt 13.00. Så koser vi en times tid før hun får ny flaske klokka 1400. Ny lekeøkt - + en lur, mat klokka 17.00 - kveldsbad, ny lur - kveldsmat ca 20.30. Jeg har ikke gått inn for å lage noen rytme, legger henne når hun virker trøtt.Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne legge henne klokka 19 og kun ha to lurer på dagen og samtidig få til nok måltider for henne, men den tid den sorg.)
Gjest Lindus:) med lille Jesper Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Jesper har nå blitt 3 mnd, og jeg syns vi har fått gode rutiner nå. Han våkner og starter dagen sånn ved 6-tida på morgenen, får da pupp og er våken en liten stund. Etter en times tid så sovner han, og da sover han nok et par timer tenker jeg. Så er det pupp igjen, og da er han våken noen timer....og de timene tilbringes litt her og der....enten under babygym'n eller på fanget. Ved 12 tida er det pupping igjen, og da tar han seg gjerne en liten lur etterpå...en times tid kanskje. Så er han våken en stund igjen, og da er han under babygym'n eller på fanget igjen...vanligvis går vi en trilletur eller er på besøk eller ute på julegaveshopping om dagen...Ved 16 tida er det mat igjen, og da sover han gjerne et par timer etterpå igjen....Så er han våken til han får siste måltid og kveldsstell ved 20-tida...og han er som regel i seng ved 21-tida....det hender han våkner for mat ved 3-tida...men ikke alltid...men han er uansett våken ved 6-tida da
Trulte76 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 han er 3,5 mnd. Begynner så vidt å få litt rytme synes jeg. Han står opp kl 9, jeg står opp før for å sende søtrene på skolebussen Så vil han sove igjenn kl 11. sover 1-2 timer. Så tar ahn seg en dubb litt senere også. Tar kveldstellet klokka 7. Nå har jeg gitt han velling på 3 kvelden (vet det er tidlig) for han våknet 2.hver time for mat. Så gir det etter kveldstellet. Så pupp etterpå. Så nå har han begynt å sove litt bedre igjenn..faktisk bedre for hver kveld jeg har gitt han. i natt sov han 4 timer før han våknet..natta før 3 timer..så hjalp å gi han litt velling. Han legger seg i åttetiden, da er han trøtt. Men er ikke alltid jeg får til å bare legge han, så vi kan godt holde på en halvtime før han sovner til slutt i senga si . Er da på rommet med han hele tiden og tar han opp og legger han igjenn til han gir seg. Han er veldig sutrerte når han begynner å blir trøtt, så gnikker han øyner, men er ikke like lett å finne søvnen selv enda..men det kommer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå