Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg leste et sted her inne om kurs man kunne gå for å lære puste teknikk til fødselen.. Men nå husker jeg ikke hvor dette kurset er! Noen som vet? Det var ganske likt lamaze kurs tror jeg... Tips jenter??
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 judith Hagen Meadow er eneste i Norge som har kurs i Lamaze. Var på det i oktober. Veldig bra!!! Spesielt bra for "far" og samarbeid under fødselen. Anbefales på det sterkeste. Det er i samarbeid med Oslo yogaskole og kjøres på Sagene og på Ås. Treffes på mail [email protected] Er mye å lese om henne og kursene hennes om du søker på det på nett. Lykke til!
Freija Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Personlig syns jeg kurs er unødvendig. Man trenger generelt å huske å puste inn gjennom nesen, dypt trekk, hold, sakte ut gjennom munnen. Da får man tilført kroppen godt med O2, slik at smertene blir lettere å håndtere.
Tulla med tre små Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Støtter Freija! Det viktigste er ikke hvoran man puster, men at man husker å puste!
Sigyn Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Må slenge meg på og si at jeg anbefaler å ta en titt på tankegangen til Gro Nylander mht pusteteknikk. Veldig enkelt, og mulig å få til uten å ha mye kjennskap til pusteteknikker fra yoga osv. Men gå på et gravideyogakurs uansett - det er utrolig verdifull forberedelse til fødsel!
AlmaN Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Enig med dere over at teknikken kanskje ikke er så viktig. Jeg brukte mye inn gjennom nesa- ut gjennom munnen- teknikken. Men merket at jeg hadde litt for dårlig kondis rett og slett.. Så hvis du har muligheten prøv å utvide lungekapasiteten Det er en sllitsom øvelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå