Gå til innhold

øyekatarr baby 1 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror minstemann har blitt smitta av storesøster, både forkjøla og øyekatarr. Ang. øyekatarr, vil det gå bort med morsmjølk eller burde jeg gå til legen for å få ¨behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..min snupp var plaget med dette da hun var rundt 3 uker..fikk beskjed fra legekontoret at det er bare å dryppe på med morsmelk til noen dager etter det er borte..Viss det kommer tilbake,bare drypp mer eller du kan også prøve å lage kamille te og ta på en bommulsdott og vaske øye med dette:)

Skrevet

Hvis det ikke går bort kan du prøve å massere tårekanalene også. Frøkna her hadde nemlig tette tårekanaler som sørget for at øyeinfeksjonen hennes ble værende leeenge selv med medisiner. Det du gjør er å ta lillefingeren og bevege den opp og ned fra øyekroken og halvveis ned langs nesa. Legg gjerne på en varmepakning før du gjør dette, da får du løst opp evt talg som sitter og stenger.

Skrevet

Morsmelk og masserre er bra ja. Minst mulig medisin hvis man kan unngå tenker nå jeg. Helsestasjon har en veldig fin folder om tips til hva man kan gjøre :)

Skrevet

Min jente hadde øyekatarr til hun var 7 uker. Jeg måtte bruke kloramfenikol for at hun skulle bli kvitt det.

Skrevet

Prøv noen dager med morsmelk først, men hvis det ikke går over i løpet av en uke bør du kontakte legen.

Althea fikk det når hun var 5 uker, men jeg drypte morsmelk på hver gang jeg ammet, og det var over i løpet av tre dager.

Gjest nickedokka
Skrevet

Veldig ofte skyldes øyekatarr virus, og da vil ikke antibiotika fungere uansett. Morsmelk hjelper=) Og massasje av tårekanalene skal jammen jeg også prøve, kanskje det slipper taket lettere da. Så flott tips=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...