LadyBlackJack Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Den siste uken har småen begynt å sove i 10 timer eller tilogmed lengre i strekk. Han sovner stort sett i 00.00-tiden,og våkner igjen rundt 10.00-11.00. Da gir jeg ham mat,også vil han gjerne sove litt til. Skjønner ikke helt dette. Han er 10 uker. Da han var nyfødt våknet han stort sett i 03-04-tiden og i 06-07-tiden for mat. For 1 mnd siden pleide han også sovne i 00.00-iden,men våknet for mat i 07.00-tiden. Syntes det er rart at han plutselig har stoppet med det tidlig morgen måltidet,føler at 1 timer sammenhnegende søvn ikke er bra for han. Han veide 4565g for en liten uke siden,så han er nok litt liten for alderen. Vurderer sterkt å begynne å vekke ham for mat,men har samtidig hørt at man ikke skal avbryte søvenen til de små... WHAT TO DO??
rampete robin Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Mine har sovet hele natten fra de har vært ca 2 mnd gamle, da mener jeg 7-8 timer sammenhengende. Misten er nå 5 mnd og sover 11-12 timer uten mat. Noen barn sover mer enn andre, og da er det bare å nyte, men hvis du er redd for vektøkningen hans så burde du snakke med helsestasjonen. De er nok de beste til å råde deg...
Frøken Freken Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Hoi hoi hoi! Da datteren min var 10 uker skjedde akkurat det samme. Jeg fikk helt hetta. La henne klokka 21.00 og hun sov til klokka 07.00. Nå må det nevnes at det ikke er uvanlig at mme-barn (jeg ammer ikke. Bu hu) sover lenger enn morsmelkbarn, men likevel. Samtidig krevde hun ikke måltid like ofte som før på dagtid - så det gikke fra 8 til 5 måltid i døgnet på kort tid. I starten vekket jeg henne på dagtid, slik at det i det minste ble 6 måltid i døgnet før hun la seg. Resultatet ble at den nye soverytmen forsvant noen dager. Da hun var 11 uker dro jeg til helsestasjonen for veiing, og det viste seg at hun hadde hatt noe brattere vekst enn forventet. Der og da bestemte jeg meg for å la være å vekke henne til 3-månederskontrollen for å se om hun legger fint på seg med få måltider og mye søvn. 3-månederskontrollen er på mandag. Kanskje du også bør veie hyppig i en periode, mens du lar han spise og sove når han vil selv. Legger han på seg er det jo bare å la ham sove. Jenta mi er også litt liten for alderen. Hun veide 5250g da hun var 11 uker. Tror nok mange vil misunne deg en god natts søvn, så prøv å nyte det. Krysser fingrene for at både gutten din og snuppelura mi regulerer dette selv, og at vi ikke har noe å uroe oss for:)
LadyBlackJack Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2008 Takk for supre svar,damer! Ja,det er vel bare å nyte at han sover så masse om natten,har ikke hatt underskudd på søvn i det hele tiden siden han ble født. Deilig! Tror jeg skal veie ham en gang i uken og se,går nemlig til fysioterapaut 1gang pr uke,og helsestasjonen ligger i samme bygget,så er bare til å svippe innom og hiv`an på vekten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå