Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg må bare få det ut... Det er fryktelig irriterende at det er så få her inne som kan skrive korrekt norsk. Jeg tviler sterkt på at andelen dyslektikere her inne er så stor. Det heter love, ikke låve. Det heter datteren, ikke dattra. For ikke å snakke om hvor mange det er som glemmer proposisjoner, eller ikke kan bøye verb og substantiv... En liten hormonell hilsen fra en som hater "kebab-norsk"
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Er helt enig!!! Men ikke rart unger sliter- foreldrene sier jo dems bil og hvem bok. Mange sliter med å hjelpe 2./ 3.klassinger med å gjøre lekser riktig. MEN dattera er lov... ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord dattera substantiv hunkjønn, entall, bestemt form, normert datter datter -a el. -en, døtre® (norr dóttir) 1 kvinnelig etterkommer i forhold til foreldrene, jf *dotter få en d- / min d- / mor og d- / være som en d- i huset 2 kvinne landets døtre / evadøtre
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Det er faktisk bare et knippe mennesker i Norge som skriver helt korrekt norsk. Du er neppe blant dem Det heter selvfølgelig preposisjoner og ikke "proposisjoner", men slik er det -alle kan gjøre feil!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Hahahahahahahahaha SINNSYKT bra kommmmmmentar!!!!
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 jeg innrømmer at jeg er utrolig dårlig til å stave. jeg har ikke dysleksi, men rett og slett vanskelig for å lære. jeg falt ut av skolen i 8 klasse. å det var ingen som tok tak i det. så jeg prøver, men det er søren ikke enkelt alltid..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Rett og slett en debatt av store proporsjoner. Hmm, ja takk, jeg tar en porsjon til.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 For oss som bor lenger nord er det HELT unormalt å skrive "datteren". Og det må vi jo faktisk ikke heller, da det er lov til å skrive "dattera"
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Hi skriver ikke at "dattera" er feil, men "dattra", og det er det mange som skriver her inne! "Jeg låvte dattra mi at vi kansje skulle se hvære an." Noen ganger er det nesten uforståelig hva noen prøver å skrive! Og igjen; det heter VERRE VÆRET er ute Jeg har VÆRT et sted og Litt av HVERT. Puh, måtte bare få det ut!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Dere må jo være utrolig dumme! Jeg skjønner hva dattra, værre, hværet, litt av vært og alt betyr, og jeg har faktisk andre ting å irritere meg over enn det! Greit nok at jeg i mitt stille sinn kanskje kan irritere meg over store skrivefeil, men det er faktisk ikke alle som kan noe for at de ikke skriver korrekt.. så jeg gidder iallefall ikke bruke energi på å kommentere det! Bare for å vise at jeg er såå mye bedre liksom! Da-ah!
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Dette er jo ikke akkurat norskinnlevering heller. Noen ganger går det (for) fort, andre velger en muntlig skrivemåte/dialekt. Helt greit, spør du meg. (selv om jeg også lar meg irritere av "hvem bil" og lignende, som ikke bare er en vanlig trykkleif)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Dette ble for teit hi :-D, du skriver ikke "korrekt" norsk selv en gang... Hvis du ønsker å ikke bli irritert pga. skrivefeil så logg deg ut, og finn en god bok. Da har noen korrekturlest det du leser, så du slipper å bli så hormonell ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå