Gå til innhold

Noah Leander..

Anbefalte innlegg

nei det er jo klart folk har forskjellige meninger om navnet.. jeg liker det jo uansett hva dere sier. men jeg kan heller ikkje forstå at dette navnet er masse brukt.. jeg vill jo heller si at Harald, Bjørn, Lars eller Erik, osv er mer brukt.. jeg har aldri hørt om noen som heter noah leander før jeg såg det her inne på tråden enn gang, å da fallt jeg for det:)

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt uoriginalt, jeg. Liker for øvrig Noah godt (men det er blitt for poppis), men synes Leander er skikkelig fælt, dessverre (det "nye André, mellomnavnet som liksom passer til alt).

Men husk at det er foreldrene som skal like barnets navn, ikke en gjeng på et nettforum... :)

Mener fremdeles at det ikke er mange som kaller barna sine for Lars, Erik Harald og Bjørn lenger. For min del kan jeg bare tenke over navnene til ungene i barnehagen og på skolen her hvor vi bor. Må jo bare le når noen sier at de skal ha et litt uvanlig navn som Noah, Mina eller Sander. Det bare kryr av dem jo.

Veldig praktisk når ungene prater på hva Simen i sa på skolen den dagen. Da er det bare SJU å velge mellom, eller FEM som heter IDA. Det var jo også gangske "uvanlig" for noen år siden. Tror det samme skjer med navnet Noah om noen år.

Ser mye av det samme med Leander også, men smak og behag. Du hadde sikkert ikke likt navnene til ungene mine du heller.

Noah Leander er typisk et navn som unge foreldre velger og tror de er originale. Men så er det bare det at det er hundre andre som tror de er like originale og velger det samme. Noah var det 19. mest brukte guttenavnet i fjor, med 319 gutter som fikk navnet Noah eller Noa. Leander var det 136 som ble kalt i fjor, og bruken av Leander har eksplodert. For bare noen år siden var det ca 25 i året som fikk navnet. Det betyr at det ikke er mange voksne eller store barn som heter Leander, men alle som heter det er nå babyer eller et par år gamle.

Det er for øvrig 27 gutter i Norge som heter Noah Leander. 27 er jo ikke noe kjempehøyt tall, men navnet er veldig typisk "poppis" likevel. Det er et navn som er typisk 2006-2009. På samme måte som Anita og Ronny var typiske 70-tallsnavn.

Enig me den over her som sa at Leander var det nye André. Så mange som skal putte Leander etter ethvert guttenavn og alle tror de er originale...

Det her begynner å bli irriterende.

Å hevde at noen prøver å være originale eller velge "poppis"navn. Hva er det her?

Jeg er sikkert full av hormoner - det brukes som forklaring når noen reagerer mer enn nødvendig. Og jeg har en sønn selv som heter Leander (7 år og ingen baby - så da passer jeg ikke inn i statestikken som beskrevet her). Jeg er 33 og ikke en ung mamma, men hadde jeg ikke valgt å kalle vår første eller andre gutt for Leander, så hadde jeg garantert gjort det på vår 3. gutt.

Selvsagt må man forvente å at navnet ikke er like kjært for alle, men å begynne å synse om tankene bak valget, det er unødvendig og strekker seg langt over bare å like /ikke like.

Når noen sier at jeg liker Noah veldig godt- så skjønner jeg automatsik at Leander ikke er er like godt likt av vedkommende.

Jeg ber bare folk om å vise litt hensyn når det gis tilbakemeldig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...