Gå til innhold

18 mnd - er det ok å gi middag som kveldsmmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer så sent hjem fra jobb begge to og er ikke hjemme alle mann før tidligst kl 17. Vårt barn pleier å spise kvelds i 17.30-18 tiden og da er vi liksom klar for middag. Ingen stor overraskelse at småen vil ha det samme som oss... Men han får middagsglass i barnehagen i 15-tiden siden vi er hjemme så sent. Nå lurer jeg på om jeg skal be barnehagen gi han brødskive istedet og så kan han få middag hjemme sammen med oss som kveldsmat. På den måten er han glad og fornøyd under måltidet. 2 middager hver dag går jo ikke...

Synes dere det er dumt å la han få middag som kvelds eller er det helt ok så lenge det blir kun 1 middagsmåltid pr dag?

Takknemmelig for svar:)

Skrevet

Hvorfor ikke to ganger middag om han liker det og det gir nok fiber, næring osv?? Jeg kommer fra Sverige og der får alle barn på skole og barnehage varm lunsj, for så å komme hjem til middag ca ved den samme tiden som dere. Har får vel kanskje brød til både frokost og lunsj i barnehagen så da får han nok bra med fiber der. Kan også (vanlig i sverige) servere knekkebrød ved siden av middagen :-)

Skrevet

Det er jo helt greit, jenta vår på snart 2 har fått brødmat kl 15 og middag kl 17:30/18 siden hun var 1 år, og det har gått fint :-) Det er ingen som sier at det siste måltidet må være grøt eller brød, det har bare blitt det mest vanlige hos mange. Alle i vår bhg spiser brød kl 15 og middag til kvelds med familien sin (så vidt jeg vet).

Skrevet

Bor i USA, og her gir man (som regel) ikke grøt som kveldsmåltid etter 8 mnd ... Middag er det vanlige.

Skrevet

Vi gir ofte middag til kvelds og det går helt fint.

Spiser da alle 3 i 18-tiden =)

Skrevet

Vi har akkurat funnet ut at dette skal vi begynne med også. Brødmåltid kl 15, og middag med familien kl 17.30. Hun elsker uansett middag, så det blir et stort og godt måltid for henne. Hun får også en flaske melk før vi pusser tennene, så da kan hun legge seg god og mett :) Har opplevd at hun har våknet om natten i det siste, fordi hun er sulten og tørst, så jeg har bestemt meg for at vi må ha skikkelige rutiner på mat om ettermiddagen/kvelden, så får mor og far sove hele natten gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...