Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg trodde jeg var gravid i uke 11, men så kom jeg på sykehuset, var klar for kirugusk abort, men de skulle ta vanlig gyn-test, så fant de ut at jeg var 8 uker på vei, så jeg kunne velge hvilken aborttype jeg ville ta. Jeg tok medisinsk abort. 15 min senere snakket jeg med en sykepleier, tok en tablett som gjorde at baby'nshjerte stopper og slå, og at den ikke skal vokse mer. (det vi snakket om var den info'n om dette hun har plikt til og gi muntlig + får det skriftlig også). Dette var mandag kl 1430 og kom inn på sykehuset igjen onsdag kl 1200. Var valgritt om jeg ville ta de siste fire tablettene hjemme eller på sykehuset. Er glad jeg var på sykehuset. du kan dra hjem etter en time. (hjemme må du egentlig ha en hos deg). kan ha med ei venninne eller samboer på sykehuset som sitter sammen med deg når du ligger der den timen. Du kan ligge flere timer hvis du ønsker det også. Sykepleierne er kjempesnille mot deg og tar godt vare på deg). Om natta fikk kom det mye mensslim ingen smerter. Kom på sykehuset og fikk fire tabletter i skjeden. (vanlige runde liksom. str som en ibux). og en stikkpille i endetarmen.-valgfritt med stikkpille. Før det fikk jeg skifte til nettingtruse og STORT bind. Så måtte jeg ligge helt flatt minst 1 time etter tablettene, første halvtime var det ingen smerter. Men kom litt etterhvert, så kom hu sykepleiern tilbake og sa jeg kunne reise meg og gå litt. Spurte om jeg kunne gå på do og det kunne jeg, så var det smerter egentlig. Var en annen utenlanskdame som hadde med familien sin, barn og gubbe og var firemannsrom med bare sånt forheng, jeg syns det luktet så fælt, -beklager. Så var jeg så kvalm (va nok pga hcg-hormonet). Så var det så vondt, fikk med fire fortetabletter hjem (det får du med uansett). Har en halvtimes kjørevei hjem, samboern min kjørte og henta meg. Da vi skulle gå til bilen gikk han innom butikken og kjøpte cola for jeg måtte ta fortetablett. Han hadde kjøpt boller, og når jeg skal hente colan i posen brakk jeg meg av bollelukta. Jeg var så kvalm så bort til bilen brakk jeg meg mye. 1 min etter jeg tok fortetabletten så spøy jeg opp (i den tomme bæreposen) og jeg grein litt i 10 min...lett for meg og gråte når jeg kaster opptillegg til det gjorde vondt. Så vet ikke om jeg spøy opp fortetabletten eller ikke. Men den halvtimen hjem var så vond, var vondt så gikk det over vondt så gikk det over, to min au to min ikke vondt. Da jeg kom hjem, så dro samboern min av gårde for og ordne noe, jeg går på do og der kommer det ut mye slim og tablettene. (kom på papiret. Så 10 min etter det så gikk jeg på do igjen og der ser jeg faktisk fostre på papiret. Tenkt deg første del av pekefingern din, så "stor". hudfarget, hadde to tynne -strek-armer og ben. To "hull" i det som så ut som hode, der øynene sikkert skulle vokse. Så hadde jeg det i hånda (på papir). så kastet jeg det i di og sa "unnskyld, jeg er så lei meg, i love you, hade". Etter den halvtimen med smerter så var det faktisk ikke mer vondt. så jeg innbiler meg at det KAN ha vært "rier" eller noe i den duren som skulle ha ut fostre og slim og alt det der. Blødde i ca en og halv uke bare. første dagene var bindet fylt opp på to timer. og noen ganger kommer det "mye" slim, sånn mensslim, at du kjenner rett før det kommer. En annen ting, ca 4-5 dager etter aborten fikk jeg så smerter, det kom hver 12-15 time og varte i to-tre timer hvis jeg ikke tok ibux. Det var dritvondt. Etter noen dager gikk dette bort. Men jeg var avhengi av og ha med ibux hvis jeg skulle langt hjemmfra hvis disse smerte begynte på'n igjen. Noen ganger så angrer jeg mye på det. Min ekskollega er gravid, og alle i på min avd i bedfriten jeg jobber i var på julebord, og inkl henne. Og jeg klarte ikke prate med henne. Tenker ofte på det, og blir for satt ut når folk sier babyser og sånn... Sånn er det får ikke gjort noe med det nå-desverre. Så vi prøver igjen på nytt. hvis du lurer på noe så bare spør meg, om akkurat hva du vil.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139213994-min-historie-detaljert/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå