Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Vi har ei herlig lita frøken på snart tre år. Veldig morsom og stort sett blid og fornøyd. Men den siste tiden har hun blitt skikkelig sint... Hun skriker til oss for ingenting, går ting bittelitt imot henne så blir hun illsint. ser hele ungen strever med å holde igjen alt sinne. I går var vi på butikken å da løp hun fra meg å prøvde å gjemme seg. Jeg satte meg ned ved henne å forklarte at det ikke er lov, mamma blir redd osv.. da skriker hun "jada jeg vet det!!!!" jeg vet at hun er i en trass alder, men dette har nesten kommet "over natten". Og det er liksom så trist at hun er så sint. Helt greit at hun kan være trassen, men hun er virkelig sint.. Blir liksom litt rådvill når hun nesten aldri vil høre, hun må krangle på alt vi skal gjøre. Vi snakker rolig til henne å prøer å si at sånn er det bare (når hun f.eks ikke vil ha jakke da det er 10 minus ute..) Og på måten hun skriker til oss på skulle man tro at det er av oss hun har lært det. men vi går heller for å være rolige,men bestemte. Og vi voksne skriker aldri til hverandre om vi krangler. Hm... Er mange utfordringer med disse søte små Men utrolig mange herlige øyeblikk også da:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Slik kommer hun nok til å forsette til hun er 18 år. Neida bare tuller. Jeg har en gutt som også er i trassalderen selv, prøver å være rolig og bestemt ovenfor han. Men må si at jeg ofte blir sur og trassete selv. Har en datter på 7 år, og min erfaring er at det går jo over. Men personligheten til barnet har jo mye å si. Min er ikke tolmodig, har alltid ville klare alt selv,blir sur og sint for ingentingosv osv....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Hehe.. Syns det var så bra skrevet at du blir sur og trassete selv, for akkurat det blir jeg også. Har dere kranglet litt mer enn vanlig i det siste? Vet bare at her i huset reagerer jentungen med skriking, kjefting og smelling hvis vi krangler, og det selv om vi ikke er så høylytte. Hun kjenner rett og slett stemningen tror jeg. Når det gjelder trass, så funker det best å overse sånn oppførsel her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå