Gå til innhold

Evaluering hos fastlege!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal min 9 år gamle datter for første gang til evaluering hos fastlegen etter at BUPA "slapp" taket. Hun går på concerta, noe som fungerer svært bra!

Noen som vet hva som skjer på denne evalueringen?....Eller har tips om hva som er viktig å ta opp bortsett fra det å snakke om hvordan det går....Opplever at fastlegen har lite kunnskap om ADHD og tenker å være litt i forkant selv...

Er det lurt å ha med urinprøve? Tas det blodprøver?

Håper noen kan svare:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tas ikke blodprøve, eller urinprøve. Men kanskje du skal be om EKG. Det er lurt å følge med på hjertet ved kontrollene, pga medisinbruk. Ikke at det er noe fare, men det er anbefalt. Her har EKG vært helt fine:)

Og så blir hn nok målt og veid, for å se om vekstkurven er fin, da hemmet vekst KAN være et lite problem(vi har ikke merket det i alle de årene min gutt har brukt medisin).

Kan være han ser litt etter tegn på pubertet når så langt kommer at det er aktuelt. Gutten min har fått sjekket pungen, og det var visst ikke så trivelig;)

Og så blir det en prat om hva jenta synes om skole, venner og slikt, og sikkert du også. Ta opp om det er noe du eller jenta lurer på:)

Verre er det ikke:) Vi har gått til barnelege som er spesialist på bl a ADHD, og da har de årlige kontrollene vært slik som jeg har beskrevet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...