Gå til innhold

100% sykemeldt - jobbe litt likevel.

Anbefalte innlegg

Har vært så mye til legen i det siste, så jeg vil helst unngå og dit igjen. Men jeg plages mye med bekkenet (er i uke 21 nå). Jeg får ikke til å jobbe (heller ikke reduserte dager) i den jobben jeg har, er ped.leder i barnehage. Finnes heller ikke penger til å legge tilrette for annet arbeid i barnehagen. Er nå 100 % sykemeldt, hadde egentlig tenkt meg aktiv sykemelding. Har mulighet til å jobbe noen timer i uka med andre oppgaver (kontorarbeid etc). Må jeg ha aktiv sykemelding, eller kan jeg jobbe litt selv om jeg er 100% sykemeldt. Jobber i IA-bedrift. Synes på en måte det hadde vært godt å ikke jobbet noe, men så er det denne samvittigheten da... Synes jo det er veldig tidlig å bli sykemeldt fullt nå... Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139213552-100-sykemeldt-jobbe-litt-likevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du skal jobbe noe kan du ikke være 100% sykemeldt. Da må du enten gradere sykepengene eller får en aktiv sykemelding.

Er du 100% sykemeldt og skulle skade deg på jobb vil du bla a få problemere med en evt yrkesskadeforsikring.

Du og arb giver kan søke om tilretteleggingstilskudd. Da kan du jobbe det du kan, og arb giver får penger fra NAV for å leie inn en vikar i din stilling. Ev kan du få svangerskapspenger når jobben ikke kan tilrettelegges mer. Slik slipper du å sykmelde deg, ettersom du jo ikke er syk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...