Stork76 Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Fikk vite av gynokologen min at jeg kunne få tilbake litt penger på de utgiftene jeg har hatt på medisiner ol ifbm prøving. Dette gjelder pergo, eggmodningssprøyter osv... Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Vet jeg må levere alle kvitteringene osv, men hvilket skjema skal jeg fylle ut hos nav? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Foreløpig er det kun heterofile par som driver med IVF som får refusjon for medisiner. Men det er egenandel på 15000, så man får altså tilbake alt OVER 15000. Man samler da alle kvitteringer og sender dem inn til NAV sammen med dokumentasjon fra behandlingsstedet på at man driver med forsøk. Tror ikke du får refundert utgifter til pergo ol. Men sikkert lurt å samle alle kvitteringer uansett :-)
anibe Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Du finner skjema på nettet (nav.no). Egenandelen er på en god del tusen, og du får bare tilbake det du har betalt utover dette. Husker ikke helt beløpet, men det var over 10.000!! Ring nav og spør, du.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Hei. Det kan ikke stemme. Min venninne som var singel da hun fikk IVF i Danmark fikk refundert for sine medisiner knyttet til IVF :-) Så jeg samler på de kvitteringene jeg får fra apoteket, husk be om å få stempel og underskrift (da blir kvitt godkjent av NAV). Jeg tror heller ikke pergo blir refundert, men hormonsprøyter, etc blir refundert. . . Hilsen singel prøver
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Egenandelen er på 15000, utover det får du dekket. . .
Stork76 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2008 Da har jeg sjekket litt på NAV, og en får dekket utgifter over 1600kr.
LykkeligSomMamma Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Jo det stemmer at kun hetero par får dekket. Har hørt om single men det er nok en glipp de gangene det har skjedd. Vi er registrerte partnere og fikk avslag pga nettopp det. Fra neste år har vi og krav, men single er idiotisk nok ikke dekket ennå. Men prøv, ikke gi deg!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Jøss, da hadde min venninne flaks som fikk refundert sine medisiner :-) Jeg vet av erfaring at det er ulike saksbehandlere og at de vurderer ulikt. Hvis jeg skulle lykkes på IVF skal jeg nok prøve å søke om å få refundert medisinene, bedre å prøve enn å la være ;-) singel prøver
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Man får dekket medisinkostnader overstigende 15,000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå