hope4bebis Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hei.. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg litt om deres første møte med gynekolog i forbindelse med at prøvingen har tatt for lang tid. Vi har prøvd i 1 og 1/2 år nå og jeg skal til gyn i morgen i den forbindelse. Jeg lurer derfor på om det er noen der som kan fortelle meg hva gyn gjorde første gang dere var til gyn for å finne ut hvorfor prøvingen ikke har gitt resultater ennå? Håper noen gidder å svare meg. Hilsen en spent en!!
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Hei Min samboer og jeg hadde vår første time i går. Vi har prøvd i ett år nå. Samtalen startet med at vi pratet litt. Jeg har helt regelmessige mens, så ut i fra samtalen trodde han at min samboer kanskje var problemet. Var forresten veldig greit å ha med han, så kunne han spørre om det han lurte på også. da jeg ble undersøkt, viste det seg at jeg hadde veldig vondt i visse områder, og han lurer derfor på om jeg kan ha endometriose. Han tok en vanlig gu med celleprøver, og en innvendig ultralyd for å se på livmoren og eggstokkene. Videre gang for oss nå er blodprøver av meg til uken (dag 17/18 i syklusen) og sædprøve av samboer til uken. Han vil at vi sjekker samboer før jeg sendes til lap i narkose for å konstatere om jeg har endo eller ikke. Vi skal tilbake etter nyttår for å få svar på prøvene og finne ut hva som blir videre gang. Er det sambo, blir det ass.befr uansett. Må si at det var en lettelse å få kommet i gang med utredningen, og han sa at det var bare å få det gjort så fort som mulig. Veldig hyggelig lege. Dette ble veldig langt, men håper du ble noe klokere. Lykke til!!
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei Svarte deg nettopp, men svaret kom ikke fram. Min samboer og jeg var til første utr.time i går.Vi startet med en samtale, og ut i fra denne trodde han først at samboer er problemet, iom at jeg har helt regelmessig mens. Han undersøkte deretter meg, og oppdaget da at jeg muligens kan ha endometriose. Han gjorde vanlig gu med celleprøve og tok innvendig ul for å se på livmor og eggstokker. Videre gang for oss er blodprøver av meg på dag 17/18 i syklus for å sjekke hormonnivå og om jeg har eggl, og samboer må ta sædprøve. Vi skal så tilbake etter nyttår og få svar på prøvene og finne ut videre gang. Dersom samboers prøve er fin, blir det laproskopi i narkose på meg. Er det problemer med samboer, blir det ass.befr uansett. Anbefaler deg å ta med samboer dersom han har mulighet. Var veldig greit å ha han med, så kunne han spørre om det han lurte på. Veldig greit å komme i gang. Nå ligger det liksom litt i andres hender. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå