mmdt Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hva hos legen i gaar og hun saa at detvar runt naa. Jeg spurte om de gjorde det paa den standar UL som alle faar, men da sa hun nei, Hun saa at dette maatte gjores privat, og at jeg maatte rnge UL klinikken i sandvika. Har hort at han "legen" som holder til i Sandvika ikke er lege, og kan ikke gi noen medisink vurdering. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Mener å huske at det er i uke 11 og 12. På ordinær ul er det for seint å se det. Vi var på Majorstuaklinikken. Der oppdaget de faktisk en veldig stor nakkefold og sendte oss rett til Rikshospitalet. Spesialisten der sa at legen på Majorstua var veldig flink til å oppdage slikt. Hvis du ønsker å ta en slik ul, anbefaler jeg deg å ringe dit. Det gikk kjapt å få time også! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Det er riktig han i Sandvika er ultralydtekniker og skal overhode ikke sammenlignes med leger. Litt rart at legen din sa du skulle gå dit. Det er allmen kjent at man må være gynekolog med sideutdanning i fosterdiagnostikk for å få lov til å drive med dette. Den eneste jeg vet som har formell kompetanse privat er legen på Kvinnedoktor. Han holdere til på Meg og Magen i Tønsberg. Jeg er selv i faget og valgte å gå dit når jeg var bekymret. Han henviste meg til Rikshospitalet pga. alder for videre utredninger på eget ønske. Når jeg kom til Riksen så var det han som screenet meg der også! Det var tilfeldig. Han er uansett veldig skikkelig og tar seg god tid Du screenes mellom uke 11 og 13,6. Lyjje til!!
mmdt Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2008 har faat time paa majorstuaklinikken om en uke, men er litt skeptisk siden det er saa mange som har veart ufornqyd med behandlingen de har faat. Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Hvis du ønsker å få målt nakkefold, bør du kontakte Oslo City Legesenter. De er vel de eneste som har spesialist på dette området, etter hva jeg har hørt. Der får du en nøye medisinsk undersøkelse, i tillegg til 3D bilder av "den lille"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå