Gå til innhold

Babyen min vil ikke ha grøt/annen mat. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet frem til nå, men ønsker å starte med annen mat nå. Har prøvd forskjellige grøter og noe middagsglass, men det blir bare hyl og skrik. Har prøvd når jeg tror hun er litt sulten, mye sulten, at en annen enn meg gir maten osv. Men hun VIL jo ikke spise? Hun bare gråter og vrir seg . Prøver en gang pr dag, bør jeg fortsette med det eller gi henne en pause?

Skrevet

Dette har jeg også vært igjennom du.. Begynte med grøt rundt 4 mnd, men det gikk ikke. Hun bare kastet opp og vred seg unna. Rådet er å ta en pause på 2 uker før du prøver igjen. Funker det ikke da, så en nye pause på 2 uker. Du må iallefall ikke tvinge henne! Da forbinder hun måltidet med noe negativt og det avler bare seg selv..

Snuppa mi begynte ikke å spise grøt før hun var over 7 mnd!!!! Og da hadde jeg drevet på siden litt før hun var 4 mnd. Nå i dag elsker hun grøt. Men all annen mat er bare å glemme. 10,5 mnd gammel og haaater alt av middagsmat. Brød går heller ikke spesielt bra. Tar bare tiden til hjelp. Det kommer når det kommer.

Jeg var hos legen med snuppa, innom helsestasjonen ofte. Jeg var av det inntrykket at alle barn bare gapte over skjea når det kom mat. Sånn er det ikke! :-)

Har ei på barselgruppa mi som ikke hadde fått i sin eldste ordentlig mat før han var 15 mnd.

Ta en pause på 2 uker nå, så prøv igjen. Sånn må du bare fortsette til det sitter. Sånn situasjonen er for dere nå blir det bare stress og frustrasjon..

Masse lykke til!

Skrevet

Hvis hun tar flaske, kan du jo prøve å lage litt velling og gi det på flaske?? Vi ga det en stund til gutten vår i begynnelsen når han ikke ville ha grøt.. Hus at du ikke må presse på skjea, når du gir mat, da kan det bare bli værre vist.. Lykke til :)

Skrevet

Jeg og sliter... Min er 7 mnd og vil bare ha puppen ... :-(((

Skrevet

Min på 7 mnd vil også bare ha pupp... :(

Skrevet

Vent med grøten en stund, du. Jeg har erfart at det ikke hjelper med tvang, snarere tvert imot :)

Skrevet

Det som funka her var noe så utrolig enkelt som å ta kanel på grøten. Vanlig kanel som om du skulle spist det selv (bare at jeg rører det inn i grøten, da). DA ble det fart på sakene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...