Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Er litt usikke på om jeg skal gå for troll eller reima? Noen som har erfaring med troll, er den like vinn og vanntett som reima? Syns selv at trolldressen er finest:-) men det viktigste er jo at gutten min er tørr og varm på kalde vinterdagere:-)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Sønnen min har troll og jeg er veldig fornøyd med den iallefall. Han har ikke vært bløt i den iallefall Synes den i tilegg er så god og ledig i overkroppen også !! Liker også ticket jeg da.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Har hatt begge, og sverger til Troll dressen. Men de er ganske like egentlig og grunnen til at jeg kjøper Troll er at da kan han bruke den om høsten og våren også.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har miniature til min gutt...veldig fornøyd med den:D
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Superfornøyd med Troll, den gir veldig god bevegelsesfrihet. Potte tett er min erfaring. Har både hatt med fast for og med løst for.
Honningmelon Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Har Troll til begge og anbefaler den. Den er myk og lett og kan brukes hele året (om du har den med uttagbart ullfòr).
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Min har troll som han har arvet fra storesøsteren. Kjempefornøyd. Tror begge de dressene er veldig god. Reima sin er jo litt mer "baggy" og posete.
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Har hatt begge og må si at Reima er best og det holder i alle fall dagmammaen til knerten med meg i. Innerforet på Troll-dressen er et lite helvete når man skal få ut armer og ben og dressen er mye mer klumpete. Resultatet ble at vi måtte ta den ut og heller kjøpe et fleecesett som vi tok på under dressen. Så spør du meg, kjøp Reima! Begge er veldig bra, men det innerforet på Troll-dressen var bare drepen, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Hvordan var de i slitestyrke i forhold til hverandre da? Har hørt at reima er best for de minste, men at troll tåler mye mer medfart... Jeg synes ikke at innerforet er noe herk, tar det bare på for seg selv først. Har også den forete, og den er superenkel å få på selv.
skimre Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 her sverger vi til troll dresssen, den med avtagbart for... men det må sies at vi har foret løst da, så vi tar på ulldressen først og så dressen, da er det ingen problem! liker også at den gir stor bevegelsesfrihet, og den gjør det enkelt å kle lag i lag.
Mirakeljenta08 Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 jeg har reimatec og er superfornøyd med den
2nj♥ Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Vi har hatt flere Trolldresser til guttene våre og er veldig fornøyd med dem. Ticket to heaven er jeg også godt fornøyd med Den ble jeg anbefalt å kjøpe av ei venninne som jobber i friluftsbarnehage.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 troll. har troll, reima og billigdress, og troll er helt klart den beste. at noen har festet ullforet skeivt betyr ikke noe, dem om det dressen og da særlig det supervarme og super myke ullforet er helt suverent. er en grunn for at den er den dyreste på markedet, ingen tvil om det.
oui-oui Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Helt enig, synes Troll-dressen er en skuffelse pga. mikroskopiske knapper som ikke holder det avtagbare foret på plass i det hele tatt. Men den kjennes jo veldig behagelig ut, da. Veldig glad for at vi kjøpte Reima (eller en dress uten løst for) til 5-åringen, for ellers hadde han vært avhengig av hjelp ved av- og påkledning.
*Ulrikke* Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 Troll er en god dress rent teknisk, men den er grusom å kle av og på (særlig med avtagbart ullfôr)... Jeg jobber i bhg, og på avdelinga er det 4 unger med Troll og 4 unger med Reimatec. Ungene med Reima'en klarer å kle på seg selv MYE før ungene med Trolldress... Jeg har Reima til min datter.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 Troll ser ut til å ha vunnet testen! Dib damene har talt! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #17 Skrevet 9. desember 2008 Jeg anbefaler Ticket. Den er helt overlegen på slitestyrke og jeg syns også at den er mer vanntett enn det Reima har vært. Reima super til de barna som er små og som trenger ekstra passform og pute i rompa, og Reima er super når det er snø. Den er også veldig lett å ta av og på både for mor/barnehagepersonell og barn. Min datter på 3 kler på seg selv i barnehagen (3 år) og det er jo en stor fordel. Ticket er litt tyngre, men syns også den virker noe varmere og ikke minst så er den helt super på slitestyrke. Sønnen min har hatt samme vinterbukse (samme stoff som i Baggy dressen) for 3. året og det er ingen synlige spor på slitasje annet enn neders fordi vi kjøpte den altfor lang til han. Og han herjer vilt, for å si det sånn. Han har aldri vært våt! Har også Ticket dress til datteren min, den er litt vanskeligere å få på enn Reima, men syns allikevel den er helt supert. Troll er en kjempe god dress, og det er jo veldig riktig med lag på lag bekledning. MEN det er noe herk å ta ut fôr når man skal vaske dressen, og det må man jo ofte i dette merkelige vinterværet hvor det er mest søle og ikke så mye snø. Vil derfor ikke anbefale denne dressen, i tillegg er den noen hundrelapper dyrere enn de andre.
MammaLinda Skrevet 9. desember 2008 #18 Skrevet 9. desember 2008 Reimatec Har til min det til min å han blir aldri våt, å han er aldri kald. Jeg har jobbet i barnehage selv, å de som hadde reimatec ble aldri våte. Synes den er dyr men den er verdt hver krone. Jeg var heldig å fikk kjøpt en brukt på finn.no Den så helt ny ut.
lilletvilling Skrevet 17. desember 2008 #19 Skrevet 17. desember 2008 Stort sett er de "dyre" dressene like gode, og har de samme tekniske egenskapene! Unntaket er Reimatec+ som har ett ekstra lag med cordura for mer slitestyrke, og Reimadressene opp til 3 år som er best for de aller minste pga. putene i rumpa hvis de sitter mye. Troll, Reima, Mikkline, Legotec, Hummel Ticket to Heaven og Nanook er stort sett like gode. Farge og fasong + hva du foretrekker (avtagbart eller løst for) blir avgjørende faktorer! Ellers kan jeg anbefale deg veldig den dyreste Nanookdressen. Den koster 2500, men er veldig unisex og så slitesterk at den kan arves om og om igjen. Den har MEMBRAN isteden for cordura. De andre dressene har stort sett 10.000 mm vannsøyle, denne har 20.000. Altså mer vanntett en gummi, samtidig som den puster! Det er luksusmodellen av dressene, helt super. Lykke til med dresskjøp;)
mai mammaen til to Skrevet 17. desember 2008 #20 Skrevet 17. desember 2008 jeg sverger til reima. en nabo her fortalte at hun først kjøpte reima. så kjøpte hun troll dress da datteren var 4 år. hun nektet å gå med den. klarte ikke få den på seg selv osv. hun ville ikke ha den. når yngste kunne bruke den sa hun akkurat det samme. ville ikke ha den på.. reima dressen er helt glatt inni så den er lett for dem å kle på seg selv også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå