Gå til innhold

uvanlig valg av jente navn??

Anbefalte innlegg

vi har veldig lyst til og oppkalle etter besteforeldrene våre. har oxo lyst på et navn som ikke er alt for komplisert, men alikevel ikke for brukt.

mormoren til sambo het Betzy, og min morfar het Einar. Det vi da tenkte litt på, var Betzy Eline. (men eller uten binnestrek, litt usikkre ennå)

Men da vi fortalte dette til et vennpar, bare lo de av oss!! vi kunne da ikke finne på og kalle jentungen for "Betzy" lixom!!

hva syns nå dere?? er dette et så helt høl i huet fælt navn?? vi syns det var litt fint vi da!! ( bare legge til at blir det gutt, blir han oppkalt etter morfar og mamma(tone). Da blir det Theò Elias!)

er åpen for alle meninger om dette navnet altså!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139212650-uvanlig-valg-av-jente-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, det synes jeg var et veldig søtt navn! Betzy er et navn jeg nesten hadde glemt eksisterte, men synes det fortjener å trekkes frem i lyset igjen.

Betzy Eline er fint sammen, men ville absolutt unngått bindestrek, da forandrer navnet helt karakter.

Synes både jente- og guttenavnet deres var veldig flott!!! (jeg synes uten bindestrek- større valgmuligheteer for henne når vokser opp)

Dere får flytte til Drammen da vet du: Betzy Kjellsbergs by hvor alle kjenner folk i Betzy Kjellsbergsvei... Ikke så rart lenger da...

Annonse

Betzy minner meg om en gammel slem bestemor (kjenner ei bestemor som heter det, mindre snill). Eline minner meg om ei lita fjortisjenter som lyver om at hu har blitt voldtatt.

Likte ikke det navnet i det hele tatt, og ihvertfall ikke sammen.

Men Theo Elias var veldig pent!

Annonse

fine navn begge 2 :)

er jo individuelt hva folk liker og alle må få lov å kalle ongene det dem ønsker uten at andre skal gjøre narr av navnevalgene!

Så du må så absolutt gi babyen din akkurat det navnet du vil selv :)

Personlig liker jeg utenlandske navn best,se datteren min heter Michelle :) får jeg ei til jente har jeg valgt Madeleine,men hørte navnet Thale for første gang da jeg var på besøk til kusina mi i trøndelag for en del år siden og har syntes det var spesielt og pent siden da.så har tenkt Thale Madeleine:) Har en del andre navn og,da...

Moren min har en venninne som har en datter som heter Cheri Eila,så har tenkt litt på Eila Cheri-syntes det hørtes litt bedre ut hvis man skal bruke begge navna.Cheri Eila bruker bare Eila til daglig.

Blir det en gutt ønsker jeg han skal hete Lucas Rene`,Isaac Rene`,Alec rene` eller Brian Alexander eller Chris Alexander :)

Men sambo er imot alle navn med noen slags form for Aleksander i :(

Er jo veldig synd siden jeg likte Chris Aleksander helt fra mamma fortalte at hun syntes det var pent,så da tenkte jeg med en gang at gutten min skulle hete det når jeg fikk gutt fordi jeg likte det jeg også.men da sambo ikke liker det,blir det vel ikke det:(

huff,lurer på om jeg og sambo blir enig om guttenavn når vi er så uenig nå :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...