Gå til innhold

Klarer ikkje å drikke av (tute)kopp, 13 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår begynte seint med fast føde. Prøvde frå 6 mnd, fekk ho ikkje til å ete meir enn smular før 10,5 mnd. Begynte med vatn ved 6 mnd, har øvd på tutekopp sidan då.

Problemet er at når ho drikk av kopp set ho vatnet i vrangstrupa 8-9 av 10 gongar ho drikk, dvs fleire gongar pr måltid (dette gjeld både avent tutekopp og vanleg kopp/glas). Drikk ho av flaske går det greitt. Synest det er heilt merkeleg, broren drakk jo av vanleg glas/kopp då han var året...

Andre som har såpass store barn som berre klarar å drikke av flaske? Er det vanleg? Bør eg gje ho ein "pause" der ho får bruke flaske i ei veke eller to, eller skal eg berre kjøre på med tutekoppen for å øve? Får vondt av ho når ho sit der og hostar og hostar etter kvar slurk nesten...

Skrevet

hun får kanskje for mye vann i munnen når hun prøver?? hun er jo vandt med flaske og der må de jo suge ganske bra for å få ut noe. på tutekoppen er jo hullene større og om hun suger like hardt på den så kan det jo tenkes at mengden vann blir noe større.

Skrevet

ville kanskje tatt en pause i tilvenninga, det er jo ikke helt uvanlig at ungene fortsatt bruker flaske når de er året, jeg er dagmamma til to som fortsatt bruker flaska til vann, og han ene holder ikke flaska selv en gang. sara får kopp med tutt (avent) men snapper til seg de andres flasker når muligheten byr seg, usikker på om det er av "mitt-mitt-mitt" grunnen, eller om hun faktisk foretrekker flaska!

Skrevet

Hadde samme problem med mini. Han fikk ikke til å drikke av tutekopp, helt til jeg ga han en Tupperware tutekopp. Helt genial, og han klarte det på første forsøk!! Prøv den. (send meg en pm om du trenger hjelp til å skaffe en)

Skrevet

Har du prøvd den bambino(tror det er det den heter) koppen? Den må de suge ganske hardt på for å få ut noe, i motsetning til avent der det kommer så mye. Prøv den:) Er nok det at hun er vandt med å suge å suge og da gjør hun det samme på koppen og det kommer så mye da. Men den Bambino er genial synest jeg da:)

Skrevet

Bare fortsett å prøve, gutten min på snart 13mnd fikk det plutselig til i forrige uke, inntil da måtte vi holde for han enten det var tutekopp eller tåteflaske.

Han var så søt når han med bestemte og brå bevegelser endelig tok fatt i koppen med begge hender, løftet den høøyt opp og drakk.

Skrevet

Problemet er heilt klart at det kjem for mykje på ein gong ja, det er tydelegvis eit veldig stort sprang frå flaskesmokk m/mange hull og aventkopp... Skal prøve Bambino-koppen. Den får ein kjøpt i vanleg matbutikk, ikkje sant? Og viss ikkje den funkar får eg prøve tupperware. Har ei veninne om selger, så det er ikkje problem å få tak i :o)

Takk for tips :o)

Skrevet

Hei

Jeg har også en jente på 13mnd som ikke får noe dreis på dette med tutekopp. Har en datter fra før på 5 år og med henne gikk det lettere - kanskje litt som deg - ingen selvfølge at de er like nei :-)

Selv om jeg legger henne ned på gulvet for å drikke av tutekoppen får hun det liksom ikke til, vet ikke om det for vanskelig å få noe ut av de.

Løsningen vår så langt er at hun drikker av glass med sugerør. Det har hun holdt på med i noen måneder.

Skrevet

Prøv Nuk sin aller minste drikkekopp. Tror det står 4 mnd på den. Men den har myk tupp helt lik tåteflaskene og mye mindre åpning en en vanlig drikkekopp. Den er veldig liten og for barn med kolikk, men gjør susen for de som sliter med tillvenning av drikkekopp.

Lykke til!

Skrevet

Gutten vår ville ikke drikke av de vanlige tutekoppene inntil vi prøvde en tutekopp fra tuppevare. Den tok han på første forsøk. Han er 11mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...