Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien ligger på dødsleie.

Hvor lenge har du opplevd at en kan ligge etter at all næring er tatt bort.

Han har ligget 7 dager og det tærer på oss alle rundt.

Håper han får fred snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så veldig individuelt. Om han får i seg litt drikke man man holde ut lenge, desverre må jeg si. Håper han snart får fred. Stooor kooos.

Skrevet

Han tar ikke noe form for næring...bare fukter leppene og munnen.

Jobber jo med dette selv men har ikke opplevd at noen holder ut så lenge når en i tillegg er svært alvorlig syk.

Skrevet

Jeg har desverre opplevd mennesker som har vært alvorlig syke men som har hatt ett så sterkt hjerte. Men håper han snart får slippe.

Skrevet

Noen har et veldig sterkt hjerte og det er jo hjertestansen man dør av.... forferdelig for alle å vente slik.

Skrevet

har vært borti 2 tilfeller,der de på slutten ikke har fått næring,kun fuktet leppene.begge var gamle, 83 og 85 år.

hun ene døde etter 6 dager(min bestemor) og hun andre(barnas oldemor) døde etter 8 dager.

men det kommer helt ann på hvor sterke de er.....

trist når sånt skjer,men det er vel "gangen" i livet.....

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor får de ikke næring?

Skrevet

Min bestemor døde etter 18 dager uten mat og drikke, bare funktet munnen og fikk normalt stell. Kan dessverre være ulidelig og vente såpass lenge.

Skrevet

For å ikke forlenge dødsforløpet, dette er da svært syke mennesker, der organene har begynt å svikte. feks skiller ikke ut urin mer. Er i koma, det er intet håp lengre.

Skrevet

Han har kreft og fikk slag nå under terminalleie.

Han var cyanotisk men det er borte igjen..litt ekkelt.

Han er i 60-årene og har enda ikke hatt behov for så mye morfin.Det er vel endel av grunnen til at hjertet holder ut...lite morfin.

Skrevet

Med tippoldemoren til datteren min tok det 2 dager. Men hun var over 90 år og hadde gitt opp selv også. Men lurer på hvordan det er å ligge der jeg. Merker de at de er tørste og sultne? Og må jeg være rart å ligge der og ha masse mennesker rundt deg som alle venter på at du skal dø.

Skrevet

Når man er så terminal så tror jeg ikke de tenker på at de er sultne...er nok smertene og døden som tynger mest... Har opplevd dødsleie pga kreft i nær famile. Det tok heldigvis bare noen få dager etter allt håp var ute. Forferdelig!

Skrevet

LizzyG du imponerer ikke for å si det sånn.

Det kan dessverre strekke ut i det ulidelige. Har hørt om (observert) en uke som det lengste. Med bestefar så gikk det 2 dager og moren min så gikk det først to dager, men så kviknet hun til igjen og jeg ba de sette intravenøsen på igjen for jeg orket ikke tanken på at hun skulle der og tørke ut. Hun sovnet inn med intravenøsen, men som følge av at hun fikk morfinsprøyte så sovnet hun inn.

All min medfølelse og medtanke i en tung tid.

Håper han får hvile.

Klemmer

Skrevet

Jeg har lest at når et menneske går inn i terminalfasen har man ikke tørst eller sultfølelese lenger.

Skrevet

11 dager med farmor...

Det var helt grusomt, var liksom bare et skjelett som var igjen...

Forferdelig:(

Men på den annen side, dersom det er smertelindring inne i bildet så plages de jo heldigvis ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...