Gå til innhold

Likestilling/diskriminering???

Anbefalte innlegg

Jeg jobber mye med likestillings- og diskrimineringsproblematikk i jobben min. Også, ironisk nok, fikk jeg vite av lederen min idag at jeg ikke fikk dra på et likestillingskurs pga. at jeg var gravid... (eller som hun sa " du blir jo bare tyngre og tyngre etterhvert) Jeg ble så paff og utrolig lei meg at jeg ikke fikk sagt noe... Jeg tror ikke hun gjorde det av vond vilje, fordi hun er en dyktig leder og en klok dame. Saken er at likestilling er noe min organisasjon skal jobbe mye med frem mot mai, og da har jeg jo termin, så jeg kan jo skjønne at jeg ikke egner meg, men likevel da... Etterpå har jeg tenkt mye på dette... Hvor ironisk er nå ikke dette...

Hadde det argumentet vært manglende interesse, kompetanse, eller at de spennende oppgavene må gå på rundgang etc, etc så.... Men det var jo ikke det hun sa!!!!! Hun sa at det var et besvisst valg.

Jeg har ikke bedt om tilrettelegging, jeg trenger det ikke, jeg er i kjempeform og trener 3 ganger i uka. Jeg jobber mer enn noen gang og blir oppriktig såret over argumentasjonen... Er jeg bare veldig sår eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139212364-likestillingdiskriminering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei det er jo ille at at du ikke får tilbudet om du ønsker eller ikke, men har du prøvd å snakke med sjefen din å fortalt at du ønsker å bil med på kurset???

slik at du hele tiden er oppdatert på faget.

vi gravide er vel litt ekstra hårsåre, men jeg har erfart at det hjelper å spørre hvis jeg føler meg tilsidesatt

lykketil ;o)

Jeg tenker vel at det handler om at du ikke kan bruke denne kompetansen du får ved å delta på kurs på en god stund pga permisjon, og at det da er bedre for bedriften at en annen får kurset som kan bruke kunnskapen nå.. Og så får du sikkert andre kurs når du kommer tilbake fra permisjon.. Hvor jeg jobber er det også vanlig at de som snart skal ut i permisjon ikke blir prioritert til kurs ettersom man blir borte fra jobben en god stund, og det da er bedre at noen som ikke skal ut i permisjon får kurset og kan bruke det de lærer framover mens du er borte.....

Jeg blir ikke på noen som helst måte diskriminert av min leder i jobb nå, men har tatt det som en selvfølge at jeg ikke blir høyest prioritert når det gjelder kurs i denne perioden. For oss handler det om at vi med våre budsjetter må prioritere, og da er det en selvfølge for meg at de som skal gjøre jobben det neste året prioriteres foran meg. Det var kanskje ikke pent å si "du blir bare tyngre og tyngre", så den kommentaren hadde jeg nok syntes var lei, men ellers synes jeg avgjørelsen er grei nok...

får håpe det bare var dårlig valg av ord fra sjefens side, og at hun tenkte på at det kunne bli tungt for deg, eller noe i den dur...

synes ikke du er veldig hårsår, sånn som det ble argumentert høres det ut som diskriminering ja

ironisk situasjon

Annonse

Til de siste to innleggene!

Takk for støtten. Jeg har faktisk sjekket dette opp med en advokat som jobber hos likestillingsombudet, og dette er ikke lovlig i Norge! Uansett hva tankene bak er...

Jeg kommer ikke til å gjøre annet med det enn at jeg selvfølgelig tar det opp med sjefen min. Har gått en ukes tid nå, og jeg har roet meg litt ned. Men litt konstruktiv kritikk/tilbakemelding skal jeg iallefall sørge for!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...