Gå til innhold

Hvor mye spiser deres babyer på ca 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har fått grøt på kvelden i et par-tre uker. Da spiser hun ca 1 dl grøt, av og til litt mindre. Jeg har prøvd å gi grøt, banan eller grønnsakspure til lunsj, men hun er veldig uinteressert. Hun vil helst amme, og det virker som at det metter nok, ihvertfall på dagen.

Hvordan er det med deres babyer?

Skrevet

Hun her får også ca 1 dl med grøt til kvelds. Spiser et 1/2 beger fruktpurre til lunsj, ellers bare mme. Har prøvd grønnsakspurre & div middagsglass, men hun bare øyer seg å rysjer i kropp ;). Hun legger godt på seg & virker god & mett, så de får sikkert i seg nok enda. Tenkte jeg skulle begynne med grøt til lunsj også......

Skrevet

Har innført formiddagsmat (frukt) og kveldsmat (grøt) i tillegg til amming.

Linus syntes ikke det er så veldig stas med fast føde, så enn så lenge blir det bare 4-5 ts til hvert måltid.

Han eser ut så han får nok i seg det han trenger.

Haster jo ikke så lenge vektøkninger er der. Men tror det er greit å fortsette å prøve for å venne til skjea.

Skrevet

vesla her i huset spiser en stor skål med grøt til kvelds,fruktpure til lunsj og ellers morsmelk!

Hun er rund og go!

På kvelden er hun ikke fornøyd etter å ha ammet fra begge puppene,så nå gir jeg ca100 ml mme i tilegg,men er redd jeg gir for mye mat!?

Hva tror dere??er jo livredd for at jeg over forer henne!

hun spiser ca 2,5 dl ferdig blandet grøt på kvelden!

burde jeg minimere porsjonen???

synest dette er så vanskelig...

Skrevet

Jenta mi spiser noen skjeer grøt på formiddagen, og kanskje 1 dl til kvelds, er generelt ikke så forferdelig interessert i hele grøten. Men til middag kan hun gjerne hive innpå, er veldig glad i ene kyllingmiddagen til hipp spesielt. Og hvis hun er så heldig å få fruktmos så går det ned på høykant. Men stort sett så ammes det over en lav sko ennå her :)

Mener å huske deg fra tidligere jippi, hvordan går det med deg nå? :)

Skrevet

Linus Leander får mm kl.7, grøt 9, frukt 12, middag 3 og grøt 7...tilbyr mm før alle måltidene..får vann under måltidene, utenom kveldsen, da får han mme til å svelge ned grøten med:) Gir han mme før jeg legger meg, somregel i 23 tiden=)

Skrevet

Kanskje jeg faktisk skal prøve å gi henne middag og se om hun er mer interessert i det, også på et senere tidspunkt enn lunsjen. I går kveld ville hun ikke ha grøt heller. Stirret både mannen min og meg inn i øynene og knep igjen munnen, med det bestemte uttrykket.

Jo det er meg, PyttPytt. Sist vi "snakket" så ventet jeg vel på time for å snakke med noen på sykehuset? Gikk jo på den, og ble anbefalt å gå til psykolog faktisk, for hun trodde at det lå noe annet bak det at jeg hadde det så fælt. Og det gjorde jeg en god stund. Det hjelper absolutt å snakke og finne ut av ting, men det er ikke akkurat sånn at en psykolog bare kan fikse alt heller. Men det er deilig å ikke føle den enorme tomheten og sorgen uten noen årsak, og ikke tenke masse "psycho" uten å skjønne hva som skjer med meg og hvorfor lenger. Må legge til at jeg egentlig er en ganske normal person, he he.

Hvordan går det med deg da? Ble det med den timen hos jm, var det det som skulle til for at du fikk det bedre?

Skrevet

Mm ca 7-8

Halv banan og mm rundt 10.30

Mm ca 15

(Hender hun får smake most gulrot når vi andre spiser middag)

Mm ca 17

Grøt ca 18

Mm før sengetid, ca 19 (-19.30)

Skrevet

Hmmm...

Min baby på 6 mnd ( 7 mnd om 1,5 uke) spiser brødskive til frokost i 8-tiden, så får hun en flaske melk (200 ml) før første duppen ca 10-10.30. Sover i et par timer. Når hun våkner får hu frukt/fruktmos og ei ny flaske melk. Så kommer det ann på etter det,noen dager klarer hun fint å være våken i 3 timer,å da får hun et middagsglass før hun legger seg til den andre duppen. Hvis hun blir trøtt fort,får hun middag etter den andre duppen,som også varer i et par timer.

Så er det brødskive til kvelds og en flaske melk etter bad/kveldstell. (vi bader ca annenhver kveld)

Hun er i seng ca halv 8 og sovner med en gang. Hun sover da til 5-6 tiden,våkner da,bæsjer ofte,drikker litt vann,småprater litt i senga,å sovner igjen å sover til 07.30.

Hun spiser enormt mye sier helsesøster, men hun er 8 kg og 70 cm og helt perfekt etter kurven,så HS mener hun har vel behov for det da =)

Hun får foresten mme da,ikke mm i det hele tatt.

Skrevet

Godt å høre at det går bedre, har tenkt litt på deg innimellom og lurt på hvordan det gikk :) Ja for meg falt ting på plass etter den timen hos jm, fikk det ut av systemet da. Hun huska alt jeg hadde sagt på tlf og alt som skjedde hos henne, så hun var en god erstatning for kjerringene på sykehuset som ikke kunne brydd seg mindre. Gjorde underverker å få snakka ut om det, var visst ikke mer som skulle til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...