Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 10 måneder, og jeg lurer på hvordan dere gjør det med melk? Jeg er nå i jobb mens pappaen er hjemme i permisjon. Vi gir flaske med mme/pupp rundt kl 5 på morgene, og så prøver jeg å få gitt litt etter grøten halv ni. Gir så når jeg kommer hjem fra jobb, og før han sovner på kvelden. Jeg regner med at dette er nok? Vet at de bør ha ca 5-6 dl i løpet av dagen, og at væskemengden i grøten er inkludert da. Blir litt stress med ammingen pga jobben min, så lurer på hvordan andre gjør det med amming når barnet er 10 måneder. Er det egentlig nok med morgen og kveld? Han er ikke noe interessert i å få flaske etter måltid midt på dagen.

Skrevet

Nå ammer ikke jeg da, men lillegutt har fått mme hele veien, han har siden omtrent 7 mnd nektet å drikke mme på dagtid, kun en flaske på natten. (han er 9 mnd idag). På dagtid går det i vann til alle måltider og den væsken som er i grøten han får 3 ganger om dagen. Så jeg bekymrer meg ikke, har snakket med hs om dette også, og det er greit. Kjenner flere som ikke ammer lenger, og det går mest i vann. Men som sagt, vet jo ikke hvordan det er når man ammer. Dytter litt med dette svaret siden den var langt nede, kanskje noen ammere kan svare bedre..:-)

Skrevet

Har en baby nå som ikke er 10 mnd. men 4 åringen min ved 10 mnd alder drakk kun pupp morgen og kveld, og da var jeg ikke i jobb engang. Han ville ikke ha på dagtid.

Ringte Nestle og de sa det var 30% tørrmelkspulver i grøtpakken. Så da får de mme gjennom grøten pluss vann til måltider og litt pupp. Hs sa dette var greit for jeg lurte på det samme for noen år siden. Min tok ikke flaske. Men det jeg gjorde av og til var å pumpe meg og gi i glass ved siden av, eller lage litt mme ved siden av som han fikk på glass. Det likte han GODT...å drikke fra glass. Da drakk han gjerne et halvt glass og det er jo 1 dl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...