Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får ikke opp linken. Har lest forslag til den nye barnehageloven, men ikke sett noe sted om det er vedtatt. Vet noen om man nå kan søke i flere bydeler uten at man kommer bakerst i køen pga ikke tilhører den aktuelle bydelen ? Har ansinitet blitt fjernet fra 2009 ?

Ansiennitet er fjernet og Oslo Kommune skal nå tilby ALLE barnehageplass så fremt de er fyllt 1 år innen utgangen av august i året man søker om plass.

Man skal ikke lenger søke pr. bydel, men kan velge barnehage over hele Oslo. Hvis man ikke får plass på noen av sine 7 ønsker kan man bli tilbudt plass et helt annet sted i byen.

De velger utfra årskull, med de eldste først. Noe som irriterer meg som har novemberbarn, synes det er urettferdig.

Kan også tenke meg at det ikke får noen konsekvenser hvis de allikvel ikke får til plasser til alle.

Er også skeptisk til at man ikke lenger må sørge for riktig barnehagedekning pr. bydel. Sentrumsnære bydeler som Frogner og St.Hanshaguen har veldig lav dekning og det kan bli en sovepute i forhold til å etablere nye plasser. Sikkert mye enklere å bygge nye barnehager f.eks i Søndre Nordstrand og andre bydeler som ligger langt unna sentrum.

Skeptisk! Synes Høyre så langt har gjordt en veeeldig dårlig jobb over mange år.

Ser for meg at barna mine ender opp med barnehageplass på andre siden av byen eller værre et barn i en utkant og det andre barnet i en annen kant.

slik at det ville ta meg et par timer og levere/hente dem. Og derfor ikke vil ha mulighet til å benytte meg av barnehage alikevel.

Ufattelig dårlig løsning. greit å kunne søke utenom sin egen bydel, men å skulle baregi ut en barnehage plass hvor som helst i byen er litt sykt.

Annonse

Du har forstått riktig at du har krav på plass i august 2010, d.v.s. et halvt år etter at permisjonen går ut.

Men jeg synes ikke du er så veldig "uheldig", i hvert fall ikke sammenlignet med folk som fikk barn for et år eller to siden.

Du kommer jo til å VITE når barnet ditt skal begynne i bhg. Ordner du med en annen form for barnepass i et halvt år, eller tar du eller pappaen et halvt års ulønnet permisjon, så kan dere gjøre dette uten å gå og engste dere for "hva vil skje til høsten?".

Før hendte det også at folk som hadde ordnet noe annet, og var fornøyd med dét, plutselig fikk et tilbud om bhg-plass som de ikke kunne si nei til. Tenk deg at du hadde fått innvilget ulønnet permisjon, og vikar var ansatt. SÅ fikk du et tilbud fra kommunen om at barnet ditt måtte begynne i bhg MED EN GANG, ELLERS KAN DU IKKE REGNE MED NOEN PLASS FOR NESTE ÅR.

Noe slikt risikerer ikke du. Får du tilbud om plass utpå våren 2010, kan du ta imot om det passer DEG, eller rolig si nei, i visshet om at du likevel eier en plass fra aug 2010.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...