Alle gode ting er 3:) Skrevet 1. desember 2008 #1 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal ha tvillinger, og på kontroll i dag viser det seg at tvilling2 har et vekstavvik på -20% og litt motstand i motkaka, og tvilling1 er - 7%. 20% er jo ganske mye. Skal på ny kontroll om 1 uke for å se om det er noen bedring. Blodgjennomstrømningen var helt normal i navlestrengen og morkaka for begge to. Det eneste sykehuset kan gjøre er å evt forløse dem tidligere hvis de ikke har det bra inni magen. Det jeg lurer på er barna mine sine sjanser utenfor magen. Hvis feks tv2 nå er ca 29 uker i følge UL termin, men tilsvarer 26 uker i vekst, er han da like sterk fysisk som en 29 ukers baby selv om størrelsen tilsier 26 uker? Har han evt like store overlevelsevner som en 29 eller 26 uker baby? Vet at det sikkert ikke er så mange som kan svare på dette, men er så redd og bekymra for at noe kan gå galt. Er jo alt for tidlig om de måtte komme nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139212012-vekstavvik-kanskje-noen-av-dere-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
maizi Skrevet 4. desember 2008 #2 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei! Jeg har litt peiling på premature barn og fikk lyst å svare deg. Når du er 29 uker på vei, så har barna veldig god sjanse for å klare seg helt fint utenfor livmoren. Det vil ikke bety noe at det ene barnet er vekstretardert da det er lengden på svangerskapet og graden av modenhet som er avgjørende for barnet. Det vekstretarderte barnet vil nok være litt tynnere og ha litt mindre underhudsfett enn tv1, men dette vil han ta igjen fort skal du se. Det største problemet med å være prematur er umodne lunger. Og muligens barna vil ha noe behov for pustehjelp. Men dette er forbundet med lite fare for komplikasjoner. Nå er du i trygge hender og jeg regner med du får god oppfølging av ditt lokale sykehus. Så lenge blodgjennomstrømningen fra morkaka fremdeles er god så vil du nok kunne ha barna i magen enda noen uker. Dette går nok bra skal du se!!! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139212012-vekstavvik-kanskje-noen-av-dere-vet/#findComment-139229973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå