Gå til innhold

er så i tvil om jeg skal nattavvenne enda..

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min er 7 mnd og interessen for morsmelk er stadig sykende..

Nå får han mm om morgenen, noen ganger en gang i løpet av dagen, noen ganger rett før han legger seg( tilbyr alltid) og våkner en gang om natta og spiser bra da.

synes liksom det blir så lite mm nå, har liksom ikke hjerte til å avvenne enda jeg...men det er kanskje dumt??

Skrevet

Regner med han har begynt å spise fast føde? Det virker sånn utifra hyppigheten på ammingen i løpet av døgnet. Hvis ja, og hvis det er ca to fulle måltider (minimum) så er det ikke nødvendig for han å spise om natten. Da er det bare å kutte ut. Men om DU ikke er klar kommer det jo ikke til å funke ;o) Mitt beste råd er å bestemme seg for at "nå er det slutt!"

Skrevet

ja han får mm+ grøt til frokost, frukt og mm/mme til lunsj, middagsglass til middag og grøt (+mm?)til kvelds. Med vann til alle grøt og middagsmåltider.

Men synes det blir så lite mm, så lurer på å la ham ha nattpuppen litt til...hm..vanskelig dette :)

Skrevet

Hvis du ikke er sikker, så vent litt til:) Er viktig at du er bestemt og ikke viser at det er "fælt" for deg nå du gjør det.Han plukker nok kjapt opp om du er usikker, og han kan bli usikker og forvirret. Vent til du er sikker, da går det også mye bedre.Lykke til!

Skrevet

Det er du som er oppe om natta og det er du som ammer. Så lenge du ikke vekker gutten er det vel helt ok. Her ønsker jeg ikke å nattamme lenger enn nødvendig (skal på jobb igjen ved 6mnd), og de to siste nettene har han faktisk sovet igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...