Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jenta mi har hatt noen skikkelige drittbleier idag. Er så sår at hun blør fra den venstre rumpeballe. WHAT TO DO??? Kan jeg smøre zinksalve på når hun blør??? Hun skriker bare jeg tar så vidt på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur du ikke kan smøre det på åpent sår,men er usikker.Huff stakkars pia:(:( Evt la henne ligge med rompa bar ei stund..

Skrevet

Jeg fikk anbefalt babyolje. Men synes A-krem er best best best!!

Dritgod til alt den kremen.

Men hvis ikke du har det ta på babyolje.

Skrevet

Jeg ville ikke ha tatt vanlig zink salve i åpne sår nei. Heller en sår salve. La henne være mest mulig naken neste dagene. Ja det er balete, men huden TRENGER luft. Det går greit om du er innstilt på det (litt verre om hun har begynt å krabbe).

Sleit mye mer bleieutslett før, men etter at vi startet med tøybleier har vi ikke hatt det en eneste gang :-)

Skrevet

Lillegutten min fikk fikk veldig veldig sår rompe (det kom på i løpet av 1 dag!) pga diare som kom samtidig som to nye tenner brøt seg frem :-/

Jeg kuttet ut våtservietter, gikk over til bomullspads dynket i vann eller olje. Lot ham ligge med bar rompe så ofte som mulig, det er litt grisete så ha dorull og pose liggende... Fønte rompa hans! morgen og kveld, sånn at det ble mest mulig tørt. Og så må jeg skryte av Wedelas babykrem med calendula :-) den kurerte jammen meg den såre stumpen. Han var veldig lei seg de første to dagene, det eneste som hjalp lille søten var faktisk Fantorangen på tv :-) Så ble det bare bedre og bedre, til tross for at han fremdeles bæsjet like mye. En uke etter var det friskt :-)

Skrevet

INOTYOL - verdens beste sinksalve, kjøpes på apoteket!!! Fungerer som bare det, også på sår/blødende hud.

Gjør at sårene gror hurtig, samtidig som den lindrer og beskytter når bleia blir full igjen.

Skrevet

Ja, kjøp INOTYOL på apoteket. Det er ikke en sinksalve, den er helt fantastisk. Denne brukes på sykehuset. Koster ca. 80 kr for en tube men den varer lenge.

Skrevet

Gutten min fikk skikkelig sår stump da han var ca 8 mnd, fikk anbefalt NAF barnekrem av en venninne som jobber i barnehage. Etter to dager var stumpen fin igjen. Etter det har han faktisk bedt selv om å bli smurt med kremen når han har følt for det, da var han ca 1 1/2 -2 år. :-)

Ellers lufte rompa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...