Harald Ripultfør Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Trodde det bare var å smelte sukker i panna, men min kjære mor mener jeg skal ha noe vann oppi.. Isåfall, hvor mye vann i forhold til sukker?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Jeg smelter kun sukker...
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Bare sukker. Høy varme og god tålmodighet, så kommer det helt av seg selv etter en stund (pleier å ta 5-10 minutter før det smelter hos oss). Når det smelter bør du skru ned til svak varme. Lage det senest i forgårs :-)
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Holder bare med sukker, men pass på så det ikke brenner seg, for det lukter og smaker jæ***lig
go'matræva og lillegutt Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har alltid bare smeltet sukker i panna og dyppet delene oppi og satt dem sammen.. Har aldri hatt noen problemer med pepperkakehuskollaps av den grunn. ;-)
Miffs Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Ellers har jeg funnet ut at hjemmelaget fløtekaramell fungerer supert som veggfeste..
~**nuttis**~ Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 bruk royal icing i stedet...det hvite du pynter med;-)melis,eggehvite og sitron.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå