*novemberbebbis* Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 ???? har vanvittig vondt i puppa til tider..har gått på antibiotika mot brystbetennelse siden fredag..og har siden da egnetlig prøvd å kutte på pumpinga for å miste melka. Nå er jeg så redd for at betennelsen ikke går over fordi jeg hele tiden drøyer og drøyer, og får mer og mer vondt i puppene..! HJELP!
*novemberbebbis* Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2008 Dytt dytt! Har så vondt i venste pupp, men vil jo ikke pumpe igjen da jeg nettopp har gjort det!
Pinjata Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Vil absolutt anbefale deg å pumpe masse. Det er den beste måten å få det til å gå fort over på. Så kan du heller ta nedtrappinga etterpå.
*novemberbebbis* Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Ok, har pumpet ofte siden i går kveld, og kjenner at puppa er litt bedre, gjør ikke vondt lenger liksom:) Men vet du om det er FARLIG å ikke få ut melken? Jeg har jo drøyd og drøyd siden jeg startet på antibioikakuren..vil virkelig ikke ha melk mer. Så hvis det ikke er farlig, hvis det ikke kan utvikle seg mer betennelse eller i verste tilfelle byll bare fordi jeg ikke får ut melka, så vurderer jeg og droppe å være flink med pumpinga nå, sliter meg helt ut..
brooklyn Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 brystbetennelse kommer ofte av tilstoppede melkeganger, den beste måten å løse opp disse på er å tømme puppene ofte. Brystbetennelse kan være farlig. Da kan du heller ta nedtrappingen senere.
*novemberbebbis* Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Jeg tømte puppene godt i går kveld, så pumpet jeg en eller to ganger i natt - jeg husker faktisk ikke da jeg er vanvittig sliten for tiden pga lite søvn. I dag tidlig gjorde jeg klar pumpa og skulle pumpe, men jeg har liksom ikke hatt noe spreng i det hele tatt omtrent, så jeg har ikke gjort det. Puppene er littegrann ømme når jeg tar på de nå, men de er ikke vonde lengere! Tror dere det er noe fare da da?
*novemberbebbis* Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2008 Huff ja, leste litt om det i går kveld, ble litt skremt! Jeg har nesten ikke pumpa. Pumpa masse i går kveld og en eller to ganger i natt - husker ikke helt da jeg er helt utslitt om dagen pga lite søvn. Tror jeg pumpet sist for 12 timer siden, har ikke hatt vondt i puppa og ikke særlig spreng, men nå pumpa jeg bare for å gjøre det.. Kan da ikke være farlig hvis jeg ikke har vondt, eller? De er bare litt ømme om jeg tar på de, men smertene er nå borte ser det ut til
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 dra til legen si du skal ha piller som stopper melka.. det er en svak hormon kur som stopper melkeproduksjonen gradevis.
*bubbs* Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Ja, dersom betennelsen ikke går over kan du utvikle en abscess og det kan bare løses med kirurgi. Om du fremdeles ikke oppsøker lege kan du i værste fall få blodforgiftning og dø av det. Pump deg nå og spør heller legen din senere hvordan du mest effektivt kan stanse melkeproduksjonen.
*bubbs* Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Ja, dersom betennelsen ikke går over kan du utvikle en abscess og det kan bare løses med kirurgi. Om du fremdeles ikke oppsøker lege kan du i værste fall få blodforgiftning og dø av det. Pump deg nå og spør heller legen din senere hvordan du mest effektivt kan stanse melkeproduksjonen.
*novemberbebbis* Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. desember 2008 hjelp! nå ble jeg liveredd her... legen min syns det er for tidlig å slutte å gi mormelk, så tabletter tørr jeg ikke be om! Men, betennelsen har vel gått over om jeg ikke har vondt lenger, puppene er heller ikke harde, og heller ingen røde områder.????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå