3-prinser Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Junior er straks 7 mnd, og nekter nå å spise grøt. Har prøvd flere forskjellige`, men han bare skriker og kniper igjen munnen. Har aldri vært problemer med grøt tidligere (han har fått fra han var 4 mnd). Snakket med helsestasjonen, men der sa de at jeg ikke måtte gi opp, for han MÅ ha ett grøtmåltid i løpet av dagen for å få i seg det han skal av vitaminer og jern. Men er det ikke noe annet jeg kan gi han da for at han skal få det han trenger av jern og vitaminer? Han spiser gjerne brød og middagsglass i tillegg til mme. Fruktmos spiser han også. Men det var denne grøten da!!!! Noen som har råd å gi???
kitty08 Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Det går gjerne litt i perioder virker det som.Tror de fleste har perioder der de ikke er såååå gira på grøt. Prøv brød med leverpostei sammen med noe c-vitaminrikt (kiwi?). Og fortsett å prøve med grøt, så plutselig er nok det godt igjen
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Hei. Mine barn har også hatt grøtvegring... De spiser en stund av den grøten som er å få kjøpt men så er det totalt nekt... Med nummer en tok det litt tid før jeg prøvde denne grøten jeg skal fortelle om, men med lille tulle på 5 mnd begynte vi allerede nå.. Det er nemlig en grøt på helsekosten som heter Holle Hirsegrøt. Jeg tror årsaken er at denne grøten ikke er så seig som de andre vi har vært borti...??? Vi tilsetter litt frukt fra glass i tillegg for at det skal bli litt variasjon. Han store spiste denne grøten til kveldsmat (fullkornstypen) til han var 3... Ikke at det er noe poeng i seg selv ;-) Lykke til!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 det er iallefall helt feil fra helsestasjonen å si at han MÅ ha et grøtmåltid om dagen, for det er ikke nødvendig så lenge han får i seg jern og vitaminer av andre kilder. vår gutt spiser IKKE grøt, han spyr og hyler og spytter og kniper igjen så det går ikke. han får skiver med leverpostein,kaviar,banan, makrell i tomat osv er 6 mnd forresten.. ellers spiser han frukt av de fleste typer og elsker det. middag spiser han også, bare ikke denne fæle grøten, som mamman egentlig er enig i, for den smaker jo ikke noe godt. må jo bare legge til at han spiser kun middag som er smak på, ferdigglass fra butikken er bare å glemme, her må alt lages med masse smak. er ikke alle barn som spiser grøt, greit nok at det er gjerne det letteste for å få i de nok av alt, men så lenge du får i de andre ting så går det helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå