Gå til innhold

Min 5 mnd gammle baby krabber, flere som har/har hatt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså han krabber ikke på knea men åler seg framover med arma og i en voldsom fart også. Han klarer også å sitte selv. Er han veldig kjapp i utviklinga ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini på 5 mnd kryper ikke helt ennå, og sitter ikke helt ennå heller, men er på god vei på begge kanter, så din er nok litt tidlig ute ja:)

Skrevet

Min satt også selv da han var 5mnd. og kom seg opp på alle 4 ( i krabbeposisjon) og gynget frem og tilbake fra han var 4mnd. Han kunne skyve seg bakover overalt fra den alderen også men krabbet ikke skikkelig før han var nærmere 7 mnd. Så det kan forsatt ta litt tid før den ordentlige krabbingen begynner!

Skrevet

Ja, han er nok tidlig ute :-) Min krabbet skikkelig (opp på alle 4) og satte seg opp selv når hun var 6 mnd, og iflg helsestasjonen var det tidlig. Hun kunne sitte selv når hun var 5 mnd men fikk ikke lov :-)

Skrevet

Ja, begge mine minste ålte seg framover fra de var ca 4,5 mnd gamle. Om de kunne sitte selv vet jeg ikke for jeg satte dem ikke opp, men de satte seg opp selv da de var ca 7 mnd gamle (da reiste de seg opp også).

Fikk i hvertfall høre at de var ganske kjappe ja. Eldstemann var myyyye senere ute enn dem, 9 mnd da han ålte seg framover og satte seg opp og 11 mnd da han reiste seg opp.

Skrevet

Han er nok litt tidlig ute, men ikke unormalt tidlig. Er mange som krabber og sitter da. Og tror det kommer en god del an på hvor vant barnet er til å utforske egen kropp. Jeg kjenner to jenter som er jevngamle, og den ene var vant til å ligge mye på gulvet, hun krabba som et olja lyn da hun var 5 mnd gammel. Ordentlig krabba, ikke bare ålte seg. Hun var rask som bare det, ble helt satt ut av den lille kroppen som var så snar og hadde så kontroll.. Mens den andre jenta var vant til å sitte på fanget til alle som ville holde henne, og hun lå helt stille når hun var på gulvet, og kom seg ikke av flekken.. hun var rett og slett ikke vant til det.. hun var vant til å være oppe på fanget hele tiden..

Skrevet

Dette stemmer overhode ikke for mine barn. Eldstemann likte ikke å være på fanget, han lå kjempemasse for seg selv og var da altså 9 mnd gammel før han klarte å forflytte seg noen vei. Mini på sin side bar vi nesten kronisk på de første 4-5 mnd i hans liv, men de korte øyeblikkene han la for seg selv lærte han å ulle da han var 3 mnd og åle seg framover da han var 4,5 mnd. Mellomste var også mer "fanget"-baby enn eldstemann og også så tidlig.

Skrevet

Det er selvfølgelig individuelt, og man kan sånnsett ikke sammenligne barn. Men det hjelper nok på litt å la dem prøve mye selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...