Gå til innhold

Leander, Oliver og ...en gutt til.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesper

Jasper

Tinius

Jonathan

Teodor

Emilian

Skrevet

William

Sebastian

David

Adam

Albert

Noah

Simon

Peter

Skrevet

Mine forslag:

Adrian

Elias

Andreas

Julian

Mathias

Christoffer

William

Theodor

Noen av disse du likte?

Skrevet

Ja, flere. Mathias het faren min (han døde i sommer), så det skal vi absolutt vurdere. Andreas het pappas bror - det er også veldig fint.

Skrevet

Felix

Matheus

Matheo

Colin

Vetle

Kieran

Sandro

Storm

Gorm

Trym

Skrevet

Vi har også en Leander fra før og bkir det gutt igjen så blir det noen av disse:

Sebastian

Bastian

Teodor

Benjamin

Audun

Vetle

Skrevet

Anton

Feliks

Sivert

Sondre

Skrevet

Leander, Oliver og kanskje Timian. Da Leander var baby (for 7 år siden) og oldefaren fremdeles var i live, brukte oldefar å kalle Leander for Timian. Jeg tror han syntes det var vanskelig å huske Leander, og kalte ham Timian i stede - det er jo planter begge deler :0) . Oldefar døde før Oliver ble født.

Både min mann og jeg tenker på Timian som aktuelt navn til vår 3. gutt, det er blitt noe spesielt med navnet etter at kjære morfar kalte Leander det.

Jeg skal ikke spørre om hva dere synes om navnet - det er likegyldig... -og jeg er garantert å få til svar at veldig mange ikke liker det - ser jo bare hvor mange som ikke liker Leander.

Men, er det noen som kjenner til andre skrivemåter?

Skrevet

Leander, Oliver og Markus

Leander, Oliver og Tadeus

Leander, Oliver og Linus

Skrevet

Tenkte også Markus!

Og Mathias liker jeg veldig godt, skrevet som Matias.

• 1 måned senere...
Skrevet

Leander, Oliver og Bendik=)

Skrevet

Jeg skal ikke si min mening om navnet Timian, jeg liker også navn som folk gjerne ikke liker og meningene om navnene skal forbli likegyldig fordi det er du som skal ha babyen.

Det jeg derimot vil kommentere er at oldefaren din kalte Leander for Timian, jeg føler Timian er litt Leander sitt, pga nettopp at din oldefar kalte ham det. Det blir Leander sitt minne om oldefaren.

Det hadde jeg følt ihverfall, og ville derfo vurdert et annet navn.

Ikke at det betyr nor ( ;) ) men Leander og Oliver er kjempefine navn ihvertfall. Jeg venter en liten gutt som skal hete Oliver. :)

Lykke til videre=)

Skrevet

Ja, synes også det at Timian dermed tilhører Leander litt. Kanskje Leander en gang får en sønn, som han har lyst til å kalle Timian på grunn av det? Ville nok gått for Leander, Oliver og Mattias...

Skrevet

Jeg ser at mange foreslår Mathias/Mattias/Matias. Min pappa het jo det, så det er jo en ide å kalle opp ham, men så er det så utrolig populært for tiden. Det er litt kjedelig når Mathias skal begynne på skolen med f.eks 3 andre med samme navn.

De andre gangene var jeg ikke i tvil om navn. Selv om det har kommet mange godt forslag her - får jeg ikke en følelse av at noen av dem passer... Begynner å kjenne frustrasjonen sige på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...