Gå til innhold

Jeg skal lage pepperkakehus :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg tips.

Jeg har lyst til å lage en slags snø rundt huset. Hvordan gjør man det? Også har jeg lyst til å lage gjerder.

Hva gjør dere med lim som blir til overs? Forrige gang måtte jeg kaste en panne, siden jeg ikke fikk fjernet sukkeret som var smeltet oppi pannen.

Fortsetter under...

Skrevet

jeg smelter sukkeret i stekepannen og det er ingen problem å få vekk, trenger bare skylle det vekk med varmt vann.

snøen rundt pepperkake huset lager vi med bommull som vi ligger rundt..så har vi små nisse fig. rundt omkring, kanskje en i pipa....

gjerder kan du jo lage av pepperkakedeig. du kan også knuse farga drops og ligge litt inni vinduene før du steiker det, da smelter dem og blir liksom til vindu.....

du får ha lykke til...kjempe koseligt å lage pepperkakehus.

Skrevet

ops-We-did-it-again. ååå, det vidu greien hørtes kult ut.. men det funker bare visst mann lager hele pepperkake huset selv?

Skrevet

inni vinduene er det fint med sanne gelantin plater før det monteres.

snø rundt kan lages av bomull. også sett noen som bruker speilplate som de dekorerer med melisglasur.... kan også få farge på glasuren om du bruker konditorfarge.

jeg har altid montert med bare melis (kan alternativt bare bruke ggehvitte i stedet for vann, da festes det bedre) men mamma brukte altid sukker da jeg var liten.

lim som blir til overs om du bruker sukker kan du vel smelte om igjen, helle det i søppelet og skylle pannen i varmt vann, eller?

lykke til :)

Skrevet

Ja, selvfølgelig kan jeg jo smelte sukkeret på nytt. Hvorfor tenkte jeg ikke på det i fjor? Idiotisk.

Også kan jeg jo selvfølgelig lage pepperkakegjerder. Jeg fungerer ikke for tiden, ammetåke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...