Gå til innhold

sykdom i graviditeten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er forkjøla for femte dag på rad.. Blir liksom ikke frisk og føler meg skikkelig dårlig. Pleier vanligvis ikke å være mye syk, og blir jeg syk pleier det å gå fort over. Blir man ekstra syk når man er gravid? Har hørt at immunforsvaret er svekket...kan noen opplyse meg??

Er det ting, bortsett fra høy feber jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139209966-sykdom-i-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir veldig pseudo-medisinsk fra denne kanten, men helsefolk i familien sier at immunforsvaret blir svekket i begynnelsen fordi kroppen ikke skal støte fra seg barnet. Og det er jo bra :) Ellers sa legen til meg at en forkjølelse ikke er skummelt, det er sånt som kroppen/fosteret tåler. Ta en tur til legen hvis du er bekymra, da blir man alltid beroliget!

Jeg er også forkjølt. Det har vart i 14 dager, og gir seg ikke. Legen min sier at pga hormoner så produserer korppen mye mere snørr og slim en til vanlig.

Til slutt måtte jeg få antibiotika pga høy CRP. Er på bedringens vei, men det går seint.

Håper du kommer deg snart.

Takk for det! Uff, 14 dager hørtes lenge ut! Jeg er hjemme fra jobben i dag også men føler meg litt bedre. Det er jo egentlig veldig kjedelig når men ikke orker noe, i tillegg til å være bekymret for lille nurket der inne. Men godt å høre at det nettopp er for å beskytte fosteret at immunforsvaret ikke setter alle kluter til:) Fantastisk hvordan kroppen fungere!

Jeg var også skikkelig kake i 14 dager med tett og rennende nese og ekstra allergi og trøtt. Bruker sjelden å være syk og i tilfelle varer det kun 2-3 dager, så jeg er overbevist om at det er pga graviditeten.

Har fått litt tettere nese enn vanlig nå, går til akupunktur mot det men hittil har det ikke hjulpet (har gått 2 ganger)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...