Gjest Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hvordan gjør man det? Jeg var plaget med overproduksjon sist, så hvis det blir likt denne gangen vil jeg prøve å bli godkjent som donor. Det er lenge til termin, men jeg vil gjerne lære litt om det nå, før jeg blir utslitt av å gå med stor mage ;-)
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Altså, jeg skjønner hvordan man eventuelt blir donor, men lurer på hvordan dere løste ting praktisk med pumping, sterilisering, frysing og alt sånt
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Jeg leverte melk da jeg ammet forrige mann... Hun som jobber på Ullevål tar seg god tid til å rettlede deg-er veldig viktig at alt blir gjordt på riktig måte for at melka skal være frisk og uten bakterier. Husker jeg fikk spesielle glass til å fryse i. Disse kunne fylles på etter hvert selv om de var fyst ned. Papir til å tørke hendene med får du også med. Pumpa må være ren før hver pumping og så er det viktig med riktig håndvask. Må selvfølgelig kokes, tror 10 min. Når du skal levere er det viktig at melke ikke tiner på veien så jeg måtte bruke kjølebag siden vi bor en halvtime unna.Tror vinninga gikk bort i spinninga siden vi bor så langt unna, men man gjør jo en så god gjerning at det er verd det! Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 jeg meldte meg denne gangen men eg kunne ikke bli pga at jeg hadde hatt et eller annet virus greie.... fikk beskjed at håndhygiene er svært svært viktig.og at man måtte dusje hver dag. ikke bruke håndkle til å tørke hendene med osv
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar. Aldri håndkle eller bare ikke før man skal pumpe? Jeg får så lett eksem på hendene av å bruke for mye papirtørk ... Jeg ville ikke giddet å vurdere det for pengene. Det er jo ikke såååå godt betalt når man tar i betraktning hvor mye arbeid en liter morsmelk er, men det er vel en god gjerning og dessuten hadde jeg vansker med å motivere meg til å tømme brystene skikkelig sist, noe som resulterte i mang en rundte med tette melkeganger og nesten-brystbetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå