Gå til innhold

Er det plutselig "forbudt" å ta med seg babyen ut på butikken mm....!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da størstemann var baby hadde jeg han med overalt helt ifra begynnelsen av,og ingen sa noe spesielt...!!

men når jeg har med meg minsten(11 dager) nå,så er det herregud så tidlig,er han ikke gamlere,herregud bare 11 dager...går det an å være så sprek da,etter en fødsel!+++mye mer...

får litt fnatt jeg altså...!

Skrevet

Ikke bry deg!!

Ta han med akkuratt der du vil! Huff, typisk at andre må bry seg... Blir oppgitt på slikt selv....

Skrevet

Jeg var ute og gikk i butikker, på tur osv med babyen fra hun var 5 dager gammel, og jeg fikk også mange kommentarer på det. Der og da ble jeg litt i forsvarsposisjon for jeg tok det som kritikk og at det var feil av meg å gå ut med henne osv. Men tror egentlig det bare er småprat. Og jeg merker jo at jeg får veldig mye oppmerksomhet med babyen min nå, så da er det jo ikke så rart at jeg fikk det da hun bare var noen dager gammel. Ikke bry deg om det, du. Folk er bare interessert i babyer.

Skrevet

Jeg hadde også med meg snuppa ut da hun var 4 dager gammel, måtte på apoteket. Det var veldig oj-ing og akk-ing da folk fikk vite hvor liten hun var. Og at jeg kunne se så sprek ut etter bare 4 dager da...! Herlighet, hva tror folk? Tiden da kvinnen må ligge til sengs i 14 dager etter fødsel er for lengst forbi.

Kos deg på tur med nurket du! :)

Skrevet

Jeg fikk og litt bakoversveis over det der når snuppa var helt fersk. Vi måtte nemlig inn til byen med henne på ultralydsjekk av hoftene da hun var 4 dager gammel - dagen etter at vi kom hjem fra barsel. Og siden vi har tre mil inn til byen og ikke egen bil, valgte vi å ta en runde i byen og kjøpe inn litt dill og dall som vi manglet med det samme vi var der. Møtte ikke så mye negativt i anledning at vi hadde henne med, men "alle" spurte jo og grov om hvor gammel hun var og sånn. Var ikke helt forberedt på hvor lovlig det er for gud og hvermann å spørre og grave når det er snakk om småttiser :P Og fremdeles har jo de fleste ting de skal ha sagt om påkledning og det meste når hun er med rundt forbi, men jeg velger å ta det med et smil at folk vil se og småpjatte :)

Skrevet

ja utrolig hvor mye folk spør og graver.

Det som irriterer meg grenseløst, er at folk spør om jeg ammer. Folk jeg ikke snakker mye med, og er bare perifere kjente, spør om jeg ammer... Utrolig irriterende. De synes jo det er helt greit når jeg sier at jeg gir flaske, men hvorfor spørre??? Grr...

Skrevet

Man må visst bare svelge unna en del kameler når man har smått, har ikke tall på hvor mange gamle damer som skal legge seg borti om snuppa har ullsokker på, har teppet for mye eller lite rundt seg, bla bla, er det MULIG sier nå bare jeg!! Det er da mitt barn og JEG bestemmer hva hun skal ha på seg. Jeg vet best om hun blir lett varm/kald osv. Det rare er at det stort sett er gamle damer, og at de alltid vil pakke på snuppa en masse tøy. Hun blir lett varm jenta mi, så skulle disse fremmede damene bestemt hadde hun vel svimt av pga overoppheting. Jaja...vi får ta det med et smil :)

Skrevet

på barselhotellet sa de det bare var å ta seg turer med engang vi følte for det så vi var ute å på tur 15timer etter fødtsel vi.

-tror som en sier,det er nok mest små prat...

Skrevet

eh..jeg trillet ned på butikken da lillegutt var 4 dager jeg da. Fikk ingen annen reaksjon på at de på butikken ville titte nedi å se han :D

Så har han vært med på butikken å handlet stort sett hver gang..Ser ikke problemet.

Skrevet

Jeg dro ut og trillet tur med en gan vi kom hjem fra sykehuset og da var hun 2 dager gammel.

Vi møtte på en gammel dame som syns det var så koselig å se en helt ny verdensborger:o)

Skrevet

Hei hei.

Jeg fikk også mange blikk da jeg var på trilletur på kjøpesenteret nær meg, da lillegull var 5 dager gml. ;O) Ingenting å bry seg om! Jeg tror nok veldig mange liker synet av bittesmå, og det er ikke farlig for de å bli med ut en tur, så lenge de er friske og raske og ikke fryser eller blir overopphetet, stresset. Jeg dro hjem fra sykehuset dagen etter fødsel, og synes det var godt å komme hjem.

Kos dere med nurkene. Tiden går jo så fort! Mi er en mnd. allerede!

Fikk jo høre at det er "skummelt" med kjøpesenter også, pga sykdomsfaren der... eh...jaja... Jeg synes at veldig mange er alt for hysteriske! Men det er mitt syn på saken da... ;O) hehe

De aller fleste mødre klarer fint å følge magefølelsen og å bruke sunn fornuft, både når det gjelder hvor mye klær babyen trenger å hå på, og hvor lenge man kan ut å trille, hvor osv... Det går nok helt fint til de aller fleste, og mange fine tips får man her inne også i såfall.. :o)

Ha en fin kveld.

Skrevet

Hihi litt morsomt å se kommentarene her. Jeg bor i USA og selv om min er 9mnd, så får jeg masse masse kommentarer hver gang jeg er på butikken.Hyggelige da.

Synes det er litt kjedelig i Norge jeg etter å ha blitt vant med dette :-) Selv om det kanskje blir litt for mye av det gode av og til.

Men det er da hyggelig at folk bryr seg og kommer med litt småkommentarer er, det ikke?

(men enig at dumme kommentarer om påkledning og amming kan de holde for seg selv. Det holder med "søt baby" o.l. ;-)).

Skrevet

hehehe.Jeg og samboer tok med småen ut på et storsenter da han kun var et par dager gammel:)

PS: Lærte meg noe nytt i går. Fnatt betyr faktisk ikke det vi tror det betyr,men rykninger i underlivet faktisk..hehehehehehe

Skrevet

Er da vel sunt for småttisene å komme seg ut i frisk luft! Jeg har trillet tur siden dag 5. Jeg syntes det var helt naturlig å ta med meg jenta ut så snart jeg følte for det selv. Jeg følte ikke at jeg fikk noe annet enn hyggelige kommentarer og lange blikk etter den skjønne jenta mi! :)

De må jo venne seg til verden rundt seg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...