Gå til innhold

har de fleste opplevd at kolikken gir seg etter 3 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min har kolikk, han er litt over 3 uker gammel.. er det slik at kolikken pleier å forsvinne etter 3 mnd?

Skrevet

Hei! Sønnen min hadde også kolikk, og den ga seg da han var rundt 3 mnd. Men jeg anbefaler å prøve fotsone-terapi, det hjalp oss veldig =)

Men har også hørt at hvis barnet er f. eks født en mnd for tidlig, så kan kolikken vare til han er 4 mnd, men vår var født 1 mnd for tidlig og det ga seg jo rundt 3 mnd.

Lykke til da :)

Skrevet

Første ungen hadde kolikk og den begynte å gi seg da hun var 3,5 mnd og var over ved 4 mnd.

Hadde jeg vist det jeg vet nå hadde jeg tatt henne med til manuellterapaut eller kiropraktor.

Skrevet

ja vår lillegutt hadde kolikk, og det var etter han rundet 3 mnd at det gav seg helt.

Vi prøvde vedlig mye, men hva som hjalp eller om det rett og slett var tiden er jeg veldig usikker på selv!!

Men anbefaler deg å prøve manuellterapeut og akupunktur. Kiropraktor gjør mer eller mindre det samme som en manuellterapeut, men manuellterapeuten er gratis. Ofte er den også bedre, siden de har erfainger med babyer og KISS syndrom. Husk å finn en som har spesielfelt innen dette!

Nå som smertene er på det værste, så gi henne sukkervann. Det hjelper henne iallefall å slappe litt mer av, i en liten stund. det er heller ikke farlig å gi henne det!

Skrevet

Er usikker på når det pleier å gi seg, men jeg fikk iallefall et tips fra helsesøster. Hun anbefalte en medisin som heter Minifom. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Vi bruker denne og den fungerer veldig fint for oss. Vår lille gutt er også 3 uker og hadde en del vondt i magen på grunn av luftsmerter. Dette har blitt mye bedre etter vi startet med Minifom.

Minifom bryter ned luftboblene i magen og minsker da smertene det påfører barnet. Anbefales på det sterkste.

Skrevet

Har de fått fjernet parabener fra minifomen slik at det igjen er ok å bruke dette?

Skrevet

Hei, har hatt to gutter med kolikk, siste mann var også 3 uker når han begynnte..ring til kiropraktor i morgen å la han/hun få ta en titt. Viss de finner noe, så "knekker" de..jeg gikk 4 ganger med begge to, og en uke etter siste behandling var det noen helt "nye" unger...deilig=) En venninne av meg gikk 2 ganger og 3. gangen fant ikke kiropraktoren mer så da ville han ikke gjøre noe, men da var også kolikken over..så det anbefaler jeg..tenk på at barnet ditt har vondt, så selv om det kanskje er skummelt å gå til kiropraktor med en så liten baby, så er det jo mye bedre å få vekk det som gjør at de har det vondt=)

Lykke til...føler veldig med deg!:)

Skrevet

Jenta vår hadde kolikk fra dag 3 og frem til hun var 2 mnd gammel. Prøvde veldig mye for å se om det hjalp. Manuellterapeut, kiropraktor, bæresjal, sukkervann, minifom, endring av kosthold, støvsuger, you name it. Det som hjalp hos oss var amme-te kjøpt på apoteket. Drakk et par-tre kopper per dag. Da jeg begynte med dette, ble jenta rolig med en gang. Ikke sikkert det hjelper deg og din baby, men er absolutt verdt å forsøk. Tenkte selv at noe så enkelt som amme-te aldri i verden kunne hjelpe, men sannelig var det dette som var vidundermiddelet for oss.

Vet av erfaring at når det kommer til kolikk blir man nærmest desperat etter å finne noe som hjelper. Det er rett og slett en pyton situasjon å være i. Men når kolikken gir seg og ammetåka letter blir det veldig veldig bra, så dersom det kan være til noe trøst så har du har noe veldig fint å se frem til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...