Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal på en kjøretur som tar 6 timer i effektiv kjøring. man må selvfølgelig ta mange pauser når man kjører så langt med en baby på 5 mnd. Jeg ønsker tilbakemelding på om det er noen som har erfaring med bruk av sikkerhetsnett over bagen til vognen istedenfor bilsete. Man putter polstring oppi baggen for at babyen skal ligge støtt har jeg forstått. Vi tenker at det må være mest behagelig for babyen å ligge i baggen å sove istedenfor å sitte så lenge i bilstolen. Vi ønsker imidlertid ikke å gjøre dette hvis det ikke er å anbefale. Vet at noen er skeptisk pga at sikkerheten er bedre i bilstolen.

Skrevet

Har ingen personlig erfaring, men her er link til trygg trafikk.

Er foresten bare simo-bagn og en til som er godkjent for bruk med nett (så vidt jeg husker).

Skrevet

det er ikke anbefalt sikkerhetsmessig.

vi har fått beskjed fra fysio at det bare er å kjøre om babyen sover i setet sitt. er babyen våken, må man ta mange pauser.

anbefaler å sørge for at babyen er trøtt når dere skal kjøre og at dere har tomme blærer og fulle vannflasker mm.

så er det bare å kjøre på så lenge babyen sover!

funker helt fint!

god tur!

Skrevet

Jeg ville ikke anbefale noe annet enn bilstol. Sikkerhetsnett er vissnok mye mindre sikkert ifølge diverse tester, og jeg ville ikke tatt noen sjanse.

Vi hadde en biltur med tulla da hun var 5 mndr, og det gikk strålende. Det var på sommeren, og tilbaketuren var litt værre for det ble så varmt i bilen, men det problemet burde man ikke ha på denne årstiden. Vi dro rett etter frokost og hun sovnet i bilen og sov nesten 2 timer (mer enn det som var normalt). Da hun våknet stoppet vi ved første anledning, stelte henne og hun fikk pupp. Så dro vi videre, og tulla sovnet igjen etter en tid. Vi tok igjen en pause, osv.

Det som er viktig er at dere tar det med ro og at det er på babyens premisser. Ta med noen favorittleker som h*n liker å leke med. Vi har også et speil på baksetet slik at vi kan se henne, og hun kan se seg selv (og oss).

Lykke til!

Skrevet

Siden hun er 5mnd, går det fint at hun sitter i bilstolen i flere timer. Sikkerhetsnett over bag vill jeg IKKE anbefale!!! Ta heller mage pauser, mye sikkrere det!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...