Gå til innhold

Hvordan går det med jobbingen?

Anbefalte innlegg

Selv har jeg vært sykemeldt 50 % i et par uker, men har nok jobbet 70%. Kjenner likevel at det har vært bra for meg, for jeg har fått overskudd til å gjøre noe annet enn bare å sove etter jobb. Det er mulig at jeg blir sykemeldt 100 % frem til permisjonen starter om 2 uker. Er vanligvis ikke den som legger meg ned og klager, men gidder ikke leke martyr for å tilfredstille sjefer når jeg egentlig har nok med meg selv. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139208929-hvordan-g%C3%A5r-det-med-jobbingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å jobbe 50% for snart en uke siden og det gjør at både timene på jobb og resten av dagen fungerer mye bedre. Har mye mer energi både når prinsessen kommer hjem fra barnehagen og til mannen min :-) Jeg fant også ut at jeg ikke gadd å leke martyr for å tilfredstille sjefene og de andre på jobb, for det er mye viktigere å la kroppen bestemme + at jeg også må ta hensyn til datteren vår som trenger oppmerksomhet.

Jeg er 100 % sykmeldt, og har vært det i snart 4 uker. Har hatt mye sterke kynnere, så ble sykmeldt for at det ikke skulle ende med premature rier.

Og jeg kjenner at det har vært godt. Er student ved siden av og skal ha flere eksamner nå i desember, så jeg ligger ikke akkurat på latsiden.

Jeg skal i utgangspunktet jobbe tom. nyttårsaften, og har jobbet 100% fram til nå. Har de siste ukene vært ganske plaget av kynnere som ikke vil roe seg selv om jeg tar det med ro, pluss at rygg og bekken begynner å bli ganske vanskelige å ha med å gjøre.. Skal til legen i morgen og tror jeg skal be om å få 20% sykemelding i hvertfall, hadde vært godt med en dag mindre i uken nå den siste tiden! I tillegg har jeg mulighet til å jobbe en del hjemmefra dersom jeg ønsker det, så kommer kanskje til å benytte meg av det innimellom framover også. Har en jobb hvor høysesongen er i desember, så jeg tror kanskje ikke jeg holder 100% ut måneden. Men - og jeg kjenner jeg blir irritert på meg selv for at jeg i det hele tatt tenker dette - får liksom dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver, for jeg er jo egentlig ikke syk.. men som jordmora mi sa, kynnere kan gå over til rier dersom du ikke lytter til kroppen, så i dette tilfellet er det nok best å høre på henne og ikke la flink-pike-syndromet ta fullstendig overhånd...

Jeg er 100% sykemeldt, har vært det hele november og kommer til å være det fram til perm. begynner rett etter nyttår. Jeg jobber i barnehage, er ped.leder på småbarnsavdeling og dette er ingen god jobb når man er sliten og har bekkenløsning, pendler en time til og fra jobb og har en liten energibombe på 3 år, haha... Så jeg takket for meg (for en liten stund) for å få tilbake litt energi og for å ikke være seriøst UTSLITT før babyen kommer:) Nå har jeg det bra og bare gleder meg til lillegutt nr 2 kommer i januar:)

Så tips fra meg - ta først og fremst vare på dere selv, ellers har dere ikke overskudd til å ta vare på noen andre.

Annonse

Jeg jobber 100% fortsatt, går ut i perm til jul. Jobber som ped.leder i barnehage så er ganske aktiv på jobben egentlig. Merker at det blir tyngre og tyngre, så skal snakke med jordmor imorgen for evt å trappe litt ned. Greit med overskudd på ettermiddagen og helgene også..

Jeg har i alle fall tenkt at det er mange jobber jeg ikke kunne hatt. Når det er vanskelig å knyte skolisser må det være tungt å jobbe i barnehage!

Selv har jeg kontorjobb, som riktignok er hektisk som bare det om dagen, men det er inni hodet, så det tåler jeg frem til permisjon :)

Jeg har bitt sammen tennene i flere mnd, og hatt samvittigheten over meg hele tiden. Sist jeg var hos jordmor fikk jeg beskjed om å sykmelde meg pga, litt vonde kynnere og høyere blodtrykk (ikke for høyt). Jeg har slitt med bekkenet siden uke 10, men hatt mye hjelp av kiropraktor.

Så nå har jeg vært 100% sykmeldt siden uke 33. Det blir veldig lange dager, men jeg kjenner nå at det burde vært gjort for lenge siden. Humøret er myyye bedre! Nå føler jeg at jeg er i harmoni med kroppen min, og bare kan kose meg i resten av svangerskapet.

Ikke dryg for lenge damer!

Jeg ble 100 % sykmeldt i dag. Hadde 8 arbeidsdager igjen.

Jeg er sliten og har vært det en stund. Målet var å holde ut til permisjonen startet, men da jeg sov i 13 timer natt til lørdag (etter å ha sovet 8-9 timer hele uken) skjønte jeg at jeg måtte kaste inn håndkle....

Jobber tre dager i uka. Det har funket bra for meg, da jeg sliter med bekkenløsning og søpvnproblemer...

Neste torsdag er siste arbeidsdag! Gleder meg til å slappe fullstendig av, men gruer meg litt også. Skal jo være borte fra kollegaer og arb.oppgaver et helt år!! Blir veldig rart..

Kommer sikkert ikke til å tenke så mye på det når nurket kommer. En blir jo ikke arbeidsledig akkurat, he he!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...