Gå til innhold

Luciadrakt?

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at Mia skal være med i Luciatoget i bhg (som yngstemann, hurra!) og fått beskjed om å kle i hvitt med girlander og lys. Litt usikker på om det finnes noe ferdigsak for mammaer uten syferdigheter? Noen som vet? Det kan da ikke være levende lys vi snakker om?

De skal først gå noen runder i bhg på morgenen med oss foreldre, og til lunsj kommer de til to av kantinene på jobben og synger litt. Gjett om mamma kommer til å stå klar med tårevåte øyne og videokamera :-)

Skrevet

Jeg så at de hadde fine Luciakjoler til salgs for rundt hundrelappen på Lindex (og muligen også på Barnas Hus). Lucialys (sånne som ligner på juletrelys) har de i hvertfall på Nille. Girlander eller glitter til å ha på hodet selger de også her. Alternativet er å kjøpe noe glitter til juletreet og ta litt i fra her.

Heldige deg som har jente som skal gå i luciatog da. Jeg har ikke hørt noe om dette fra Josefine sin barnehage, men håper enda at de skal ha tog der også. De skal i hvertfall ha nissefest og kle seg i rødt, har vi fått beskjed om. Tror desember blir en veldig fin måned nå når disse små har blitt så store at de kan glede seg over alt som hører julen til.

Skrevet

Hei.

Så koselig at hun får være med i Lucia feiringen. Du må legge ut bilder. Det gleder vi oss til. Vi fikk brosjyre i dag fra Barnas Hus. Der hadde de iallefall både luciakjoler og nisse sett.

Skrevet

Så at de hadde luciadrakt på Nille her om dagen, :-)

De skal feire Lucia i bhg, til Camilla også men vet ikke om hun skal gå i toget eller ikke

Skrevet

Så moro at Mia får være med å gå i Luciatog! Det er sikkert en stor opplevelse både for store og små:)

Vi har bare fått beskjed om å kle barna i hvitt, så jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre så mye ut av det, men så snublet jeg over en Luciakjole på Rimi til 39,50kr og lys for 19,50kr så da blir det litt pynting den dagen allikevel:)

Skrevet

Nå har jeg funnet Luciadrakt på Lindex, takk for tipset :-) Den er 86/92 men likevel aaaaaalt for lang da, så jeg må legge den opp. Fikk tips fra en venninne om sånn strykebånd som man kan bruke, det høres enkelt og fint ut (bare jeg finner det da ;-) Eh noen som vet hvor man finner det?

Så var vi en tur på Europris og kjøpte lys, men jeg er veldig usikker på om hun er stor nok for det. Ser for meg at hun putter den i munnen og brenner seg...eller gir jeg henne for lite cred?

Skrevet

Nille har lys som ikke er farlig. De går på batteri :-) Kjempesmarte.

Strykebånd får du kjøpt på husflidsbutikker, panduro osv tipper jeg :-)

Skrevet

Hehe da skjønner jeg at jeg er hysterisk, det er sånn lys jeg har kjøpt ;-)

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...