Gå til innhold

Noen her som måtte ta KS med nr 1, men senere fødte normalt? Og stemmer det at det er ei påkjenning for livmora med tette svangerskap dersom man tok KS?

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Jeg er gravid med nr 2, førstemann er 10 mnd gammel. Siden jeg tok KS med han, lurer jeg på om det blir tøft for livmora å gå igjennom en ny "vokseprosess" så kort tid etter...? Tenker da på snittet/arret i livmora, som da blir strukket; øker det sjansen for komplikasjoner?

Og så lurer jeg på hvor stor sjansen er for et nytt KS. Hvor vanlig er det at et KS etterfølges av en vaginal forløsning?

Krysser armer og bein for en normal fødsel denne gangen!

Fortsetter under...

Hei!

jeg får 1,5 år mellom mine, og måtte også til slutt ta KS i fjor. Fikk ikke åpning, men vet ikke hvorfor.

Uansett, så håper jeg på vaginalt nå.

Jeg har ikke fått beskjed om at det er noe problem for livmoren.

Hverken fra lege eller jordmor.

Men jeg var på UL kontroll like før jeg ble gravid, og da sjekket hun innsiden av arret mitt som såg fint ut.

(vet ikke når du har termin, men du kan ta innvendig UL frem til uke 14 av det jeg vet).

Sjanser er det alltids for KS.. det må vi nok være forberedt på...

krysser fingrer!!!

Jeg har nettopp hatt mitt 5 ks, de to første endte i akutt ks, og sjansen er større om man har fått nr 1 med ks! Har 15 mnd mellom nr 2 og 3, og detr var ikke noe problem, først denne gangen hadde jeg et såkalt risikosvangerskap, siden jeg hadde hatt 4 ks, men det gikk bra denne gangen og!! Så jeg tror nok ikke du vil få noen problemer jeg!! Du får ha lykke til, å håper du får føde normalt denne gangen!

Hei

Jeg hadde planlagt KS med førstemann, pga seteleie.

Neste fødte jeg vaginalt, det er 20 mnd mellom de.

Det var ingen som sa noe negativt om at jeg hadde tatt KS og blitt gravid igjen så pass fort etter.

Nå går jeg med nr 3. Nå får vel tiden vise hvordan det blir, men jeg håper selvsagt på vaginal fødsel igjen!

Min søster hadde haste KS pga fødselen stoppet opp, gutten satt bom fast, hun fikk andre 15 mnd etter, og hadde heller ingen problemer, og fødte vaginalt 2 gang.

Så lykke til, krysser fingrene for en vanlig fødsel på deg denne gang

kag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...