Gå til innhold

spent på hvordan ammingen kommer til å gå..:(

Anbefalte innlegg

Vet at amming er den naturligste ting i verden, og at morsmelk er kjempeviktig for babyen. OG regner med jeg "venner meg til".. etter hvert.

MEN.. klarer bare ikke tanken på å amme, at noe / noen skal røre brystvortene mine. Leser om at det er lurt å stimulere brystvortene for å muligens sette i gang fødsel osv.. det klarer jeg bare ikke. Blir rett og slett fysisk kvalm. Jeg klemmer litt på brystvortene av og til om kvelden for å se at det er begynt å komme noe råmelk, men må gi meg bare jeg tar på dem for jeg blir så kvalm.. Forstår ikke hvorfor jeg skal reagere sånn..

Vil gjerne at ammingen skal være noe koselig og positivt, men ser ikke det helt for meg nå...

Flere som reagerer på denne måten eller?

Fortsetter under...

JEG GJØR DET!

Synes det er så ekkelt å pirke på dem, har ikke stimulert de på noe som helst vis.. blir så kvalm av å tenke på at de har masse små melkekanaler og greier, og at man skal ta på dem osv. Har egentli ikke tenkt på at jeg faktisk skal ha en baby sugende på dem i nermeste fremtid... føles veldig merkelig. klert jeg skal prøve, og det er sikkert bare kos, men tankene er der uansett. Er jo vant til at de får litt "behandling" med tanke på sex, men det blir liksom no annet.

Jeg har ikke hatt noen forandringer i brystene, verken størreslse, vesking osv.... så er veldig skeptisk til hvordan de blir når melka kommer :S

bra å høre at jeg ikke er alene..

kanskje tankene forandres etterhvert.. men til nå så har det liksom vært pupper = sex... .. (veldig førstegangs her.. hehe). Men nå får heller ikke sambo røre for jeg syns det er ekkelt.. er forresten fornøyd med både utseende og størrelse, så det er ikke DET det går i heller..

Sant, eg akkurat det samme jeg mener. Prøver å kikke litt for å se etter forandringer, ta på brystvortene, sjekke melkekanaler osv, men blir bare......uvel :( får frysninger, føles så merkelig....

Vi får satse på at ting bedrer seg :)

Føler faktisk litt av det samme selv.

Men i tillegg til at bryster=sex, så har jeg aldri likt at noen tar på mine, ikke engang under sex. Nå har jeg veldig små bryster, som jeg aldri har vært særlig fornøyd med, så det har vel en sammenheng.

Men fortsatt nervøs for ammingen, blir på en måte småkvalm av tanken. Ikke misforstå meg, jeg ønsker å amme, men blir likevel litt kvalm..

Hei. Til dere som synes det er ekkelt å stimulere brystene og lurer på hvordan ammingen skal gå. Jeg skal ha min tredje og har det på samme viset, selv om jeg har ammet begge barna mine lenge. Det frembringer en ekkel følelse å massere vortene nå på slutten. Blir helt annerledes når babyen kommer. Uvant i begynnelsen, men slettes ikke ekkelt. Det er heller ikke vanskelig å skille mellom matstasjon og kos. I begynnelsen er man vel mest matstasjon, men så er jo babyen også hovedperson i livet de første månedene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...